1928.02.28. új járat indul 12-es jelzéssel a BART kezelésében a Városliget és a Vörösmarty tér között a Dohány (vissza Wesselényi) utcán át.
1929.11.15. hosszabb a 12-es: az 5-ös útvonalán a Dékán utcáig közlekedik.
1930.03.31. üzemzárással megszűnik.
1932.01.25. új járat indul 12-es jelzéssel a Boráros tér és a Vígszínház között a Nagykörúton át.
1932.03.14. új járat indul 12A jelzéssel a Boráros tér és a Királyhegy utca (Frankel Leó út) között.
1932.05.16. üzemzárással megszűnik a 12A. Másnap üzemkezdettől a 12-es hosszabb útvonalon, a Széna térig közlekedik.
1941.11.09. hosszabb útvonalon 12-es: a Széll Kálmán téri új végállomásig jár.
1943.11.08. üzemzárással megszűnik.
1946.11.04. újraindul a 12-es a Boráros tértől a Nyugati pályaudvarig a Nagykörúton, majd a Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány u. - Kossuth híd - Bem u. - Margit krt. - Szilágyi Erzsébet fasor útvonalon a Szent János kórházig.
1947.04.06. már egészen a Honvéd utcáig jár a Nagykörúton.
1947.11.16. a 12-es a Margit hídon át közlekedik, útvonala rövidül, csak a Széll Kálmán térig jár. Az 5-ös a továbbiakban 12A jelzéssel közlekedik, a Széll Kálmán tér és az Oktogon között.
1948.02.16. hosszabb a 12A: az Oktogon helyett a Blaha Lujza térig jár.
1951.04.21. a Petőfi híd építési munkálatai miatt a 12-es Boráros téren a Ráday utcáig közlekedik a - Nagykörút - (Ráday u. - Bakáts tér - Tompa u. - Nagykörút - ) útvonalon.
1952.03.24. új járat indul 12B jelzéssel a Moszkva tér és a Rákóczi tér között csak a reggeli csúcsidőben.
1954.02.14. üzemzárással megszűnik a 12B.
1954.02.15. átszámozás: a 12A a továbbiakban gyorsjáratként, 12Agy jelzéssel közlekedik a Moszkva tér és a József utca között.
1954.11.16. átszámozás: a 12Agy ismét alapjáratként, 12A jelzéssel közlekedik.
1956.10.23. üzemszünet.
1957.01.02. új járat indul 12A jelzéssel a Moszkva tér és a Nyugati pályaudvar között. A járat másnap üzemzárással meg is szűnik.
1957.01.04. újraindul a 12-es.
1958.04.30. a 12-es a frissen átadott régi Boráros téri végállomásig jár.
1961.04.01. átszámozás: a 12-es a továbbiakban 12A jelzéssel közlekedik a Boráros tér és a Moszkva tér között a Nagykörúton át. A 45-ös pedig 12-es jelzéssel közlekedik a Karolina út - Alkotás utca - Moszkva tér - Nagykörút - Petőfi híd - Bocskai út - Karolina út útvonalon mindkét irányban.
1966.01.17. a Blaha Lujza téri aluljáró építése miatt a 12-es és a 12A terelve, az Oktogon felől a - Wesselényi u. - Nyár u. - Gyulai u. - Kőfaragó u. - Rökk u. - Kis Salétrom u. - ( - József u. - Auróra u. - Kiss József u. - Hársfa u. - Barcsay u. - ) útvonalon közlekedik.
1977.01.01. a 112A a továbbiakban 12Agy jelzéssel közlekedik.
1978.09.30. a 12-es járatcsalád a Moszkva tér felől a Margit híd felé a - Margit krt. - Bem u. - Tölgyfa u. - Margit híd - útvonalon közlekedik.
1983.05.17. Boráros téri új végállomás átadása, a 12A és a 12Agy a Közraktár utcáig jár a - Nagykörút - Boráros tér - Közraktár u. - (Bakáts u. - Tompa u. - Nagykörút - ) útvonalon.
1988.01.03. üzemzárással megszűnik a 12A és a 12Agy.
1989.09.02. rövidebb a 12-es: a Boráros tér és a Moszkva tér között jár, de csak a budai oldalon. Útvonala amúgy változatlan.
1995.08.01. rövidebb a 12-es: a Boráros tértől csak a BAH csomópontig jár.
2008.08.21. átszámozás: a 12-es a továbbiakban 212-es jelzéssel közlekedik.