1928.10.15. új járat indul 14-es jelzéssel a Ferenciek tere - Józsefváros - Fiumei út viszonylatban.
1929.01.01. az Erzsébet hídon át a Döbrentei térig közlekedik.
1929.06.15. egyrészt a Fiumei út helyett a Család utcáig (Tisztviselőtelep), másrészt pedig Budán a Lánchíd utcán át a Clark Ádám térig közlekedik.
1930.01.18. a Clark Ádám tér helyett az Alagút - Attila út - Csaba u. - Városmajor u. útvonalon a Bánffy utcáig közlekedik. Pesten folyamatosan kísérleteztek a járat külső végállomásával, ebben az időben éppen a Szent István kórházig járt.
1930.02.05. Tisztviselőtelep, Orczy út végállomásig jár az Örömvölgy u. - Rozgonyi u. útvonalon.
1931.10.17. pesti végállomása a Ludovíceum utcához, budai végállomása pedig a Csaba utcához kerül át.
1933.12.15. budai végállomása a Városmajor utca és az Alma utca torkolatához, pesti végállomása pedig az Orczy út és a Simor utca sarkához kerül.
1936.05.01. mindkét irányban az - Erzsébet híd - Károlyi u. - Kecskeméti u. - Baross u. - Reviczky u. - József u. - útvonalon közlekedik.
1936.11.30. a Lánchídon át jár.
1940.05.16. útvonala ismét a Tisztviselőtelepig hosszabbodik.
1943.07.06. üzemzárással megszűnik.
1948.09.01. a BHÉV Keleti pu. - Sashalom járatának átvétele: 14-es jelzéssel új járat indul a Keleti pályaudvari HÉV végállomástól a Kerepesi út - Baross tér - Verseny u. - Dózsa György út - Kerepesi út útvonalon Mátyásföld, Imre utcáig.
1948.12.15. csak a reggeli csúcsidőben és csak befele irányban a 14-es a Rákóczi úton át a Klauzál utcáig jár.
1949.05.14. a 14-es Mátyásföldön túl Cinkota, gyógyszertárig közlekedik.
1950.08.07. a 14-es mindkét irányban a Kerepesi úton jár a Dózsa György út helyett.
1952.03.24. új járat indul 14B jelzéssel a Klauzál utca és az Ikarus gyár között csak a reggeli csúcsidőben.
1953.08.20. a 14-es ismét csak Mátyásföld, Imre utcáig jár (46-os beindítása).
1955.03.07. a 14-es ismét Cinkotáig közlekedik, ezúttal azonban körforgalomban. Új betétjárat indul 14A jelzéssel csak a reggeli csúcsidőben Mátyásföld, Árpád utca és a Klauzál utca között.
1955.04.24. üzemzárással megszűnik a 14A. Másnap üzemkezdettel a 14-es teljes üzemidőben a Baross térig közlekedik.
1956.10.08. a 14-es a Baross tér helyett Mátyásföld, Ikarus gyárig jár.
1956.10.23. üzemszünet.
1957.05.23. átszámozás: a 3B a továbbiakban 14-es jelzéssel közlekedik (Móricz Zsigmond körtér - Baross Gábor-telep, XIII. utca).
1960.08.20. a 14-es a Bártfai utcán, a Tétényi úton és a Bartók Béla úton át a Kosztolányi Dezső térig közlekedik.
1960.09.26. új betétjárat indul 14A jelzéssel Budafok, Tóth József utca és a Kosztolányi Dezső tér között.
1960.10.30. üzemzárással megszűnik a 14A.
1966.10.08. a 14-es az albertfalvai felüljárón át, illetve hosszabb útvonalon Baross Gábor-telep, XVI. utcáig közlekedik.
1973.11.03. a 14-es a Kosztolányi Dezső tér felé a Kitérő út - Hunyadi út - Építész u. - Fehérvári út - Etele út - (vissza: - Tétényi út - Etele út - Fehérvári út - ) útvonalon közlekedik.
1974.09.02. új időszakos járat indul 14Y jelzéssel a Kosztolányi Dezső tér és a Budatétényi lőtér között.
1977.01.01. átszámozás: a 14Y a továbbiakban 114-es jelzéssel jár.
1978.10.30. a 14-es XIII. utcán át az Ispiláng utcánál létesített fordulóig közlekedik.
1996.04.19. a 14-es mindkét irányban a - Fehérvári út - felüljáró - Leányka u. - útvonalon közlekedik.
2004.02.04. a 14-es az átépített albertfalvai felüljárón át közlekedik.
2008.09.06. átszámozás: a 14-es a továbbiakban 214-es jelzéssel közlekedik.