15-ös és 115-ös járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

15, 15A, City-busz

1928.02.15. új járat indul a BART kezelésében 15-ös jelzéssel a Boráros tér - Belváros - Vígszínház viszonylatban.

1928.03.15. hosszabb útvonalon, a Csanády utcáig jár.

1929.06.18. hosszabb útvonalon, a Ferdinánd térig közlekedik.

1933.07.10. a 48-as villamos kiváltása miatt útvonala a következőképpen módosul mindkét irányban: - Harmincad u. - Október 6. u. - Szabadság tér - Honvéd u. - Alkotmány u. - Szemere u. - Csanády u. - Ferdinánd tér.

1943.11.08. üzemzárással megszűnik.

1946.12.09. újraindul a 15-ös.

1948.05.03. a Pannónia utcán át a Gogol utcáig közlekedik (vissza: - Váci út - Csanády u. - Pannónia u. - ).

1948.11.08. mindkét irányban a - Honvéd u. - Alkotmány u. - Szemere u. - Hegedűs Gyula u. - Gogol u. - útvonalon közlekedik.

1949.04.10. a Szabadság tértől a Boráros tér felé a - Honvéd u. - Zoltán u. - Nádor u. - Szende P.u. - Dorottya u. - (vissza változatlan) útvonalon jár.

1949.06.13. a - Hegedűs Gyula u. - Victor Hugo u. - Lehel tér - Váci út - Csanády u. - útvonalon közlekedik.

1952.11.22. a Kálvin tértől a Boráros tér felé a Ráday utcán, visszafelé pedig a Lónyay utcán át jár.

1954.10.25. mindkét irányban a - Honvéd u. - Szabadság tér - Október 6. u. - Erzsébet tér - útvonalon közlekedik.

1955.07.18. a - Ráday u. - Boráros tér - (Közraktár u. - Bakáts u. - Lónyay u. - tovább eredeti) útvonalon közlekedik.

1956.10.23. üzemszünet.

1956.11.21. újraindul a 15-ös.

1958.04.30. a frissen átadott régi Boráros téri végállomásig jár.

1958.05.26. a Boráros tér felé a - Hegedűs Gyula u. - Balaton u. - Honvéd u. - Szabadság tér - Zoltán u. - Nádor u. - József nádor tér - Szende Pál u. - Dorottya u. - Váci u. - (vissza változatlan) útvonalon közlekedik.

1960.10.03. ismét a Gogol utcáig jár a - Hegedűs Gyula u. - Gogol u. - (Váci út - Victor Hugo u. - ) útvonalon.

1964.11.15. a Boráros tér felől a - Honvéd u. - Báthory u. - Szemere u. - (vissza: - Hegedűs Gyula u. - Katona József u. - Pannónia u. - Honvéd u. - ) útvonalon közlekedik.

1964.11.21. az Erzsébet híd átadásával a - Vörösmarty tér - Deák u. - Apáczai u. - Belgrád rkp. - Irányi u. - Veres Pálné u. - Papnevelde u. - … - Ráday u. - Bakáts u. - Közraktár u. - Boráros tér útvonalon közlekedik.

1974.04.19. a Kálvin téri aluljáró építése miatt a Gogol utca felé a - Kálvin tér - Vámház krt. - rakpart - Irányi u. - Károlyi u. - (vissza: - Irányi u. - Váci u. - Vámház krt. - Kálvin tér - ) útvonalon közlekedik.

1976.11.06. a Gogol utca felé a - Kecskeméti u. - Károlyi u. - aluljáró - Petőfi u. - Bécsi u. - … - Báthory u. - Szemere u. - (vissza: - Radnóti u. - Pannónia u. - … - Belgrád rkp. - Irányi u. - Váci u. - Vámház krt. - Ráday u. - Bakáts u. - ) útvonalon jár.

1977.02.12. a - Ráday u. - Boráros tér ( - Lónyai u. - ) útvonalon közlekedik, illetve nem érinti a Boráros tér felé a Szabadság teret.

1977.10.27. a Gogol utcai végállomástól a - Váci út - Victor Hugo u. - Pannónia u. - Honvéd u. - Báthory u. - Nádor u. - tovább eredeti útvonalon közlekedik.

1978.03.22. a Boráros tér felé a - József nádor tér - Wekerle u. - Apáczai u. - tovább eredeti útvonalon közlekedik.

1978.04.24. metróépítési munkálatok miatt csak a Visegrádi utcáig jár, nem érinti az Élmunkás teret.

1983.03.05. ismét érinti az Élmunkás teret.

1983.05.17. Boráros téri új végállomás átadása, amit a - Ráday u. - Boráros tér - (Közraktár u. - Bakáts u. - ) útvonalon ér el.

1983.07.14. a Boráros tér felé a Váci utca helyett a Belgrád rakparton közlekedik.

1988.05.14. a Boráros tér felé a - Nádor u. - József Attila u. - Roosevelt tér - Apáczai Csere János u. - Petőfi tér - útvonalon jár, 1989.03.01.-ig a Zrínyi utcán át.

1988.05.16. új betétjárat indul 15A jelzéssel a Fővám tér és az Arany János utcai metróállomás között.

1993.12.31. üzemzárással megszűnik a 15A.

1998.08.25. a 15-ös a Lehel tér felé sem érinti a Szabadság teret. Új járat indul City-busz jelzéssel a Nyugati pályaudvar - Belváros - Fővám tér viszonylatban.

2007.05.05. a 15-ös a Boráros tér felé a - Vámház krt. - Üllői út - Kinizsi u. - Ráday u. - útvonalon közlekedik.

2007.08.31. üzemzárással megszűnik a City-busz.

2008.06.21. a Lehel tér felé az - Október 6. u. - Arany János u. - Hercegprímás u. - Hold u. - Báthory u. - Kozma u. - Kármán u. - Szemere u. - útvonalon közlekedik.

2013.11.09. teljes üzemidőben közlekedik a Boráros tér és az Árpád hídi metróállomás között. Továbbá a Boráros téren változik a végállomási rendje.

2014.05.17. hosszabb útvonalon, a Gyöngyösi utcai metróállomásig közlekedik a Cserhalom utcán át.

2023.03.18. a Gyöngyösi utca felé a Közraktár u. - Fővám tér - Vámház krt. - tovább eredeti, a Boráros tér felé pedig a - Gogol u. - Váci út - Victor Hugo utca útvonalon közlekedik.

115-ös

1984.03.01. átszámozás: a Diósd, Csapággyár és a Mechanikai Művek között közlekedő 113-as a továbbiakban 115-ös jelzéssel közlekedik.

1992.04.30. üzemzárással megszűnik.

2008.09.06. új járat indul 115-ös jelzéssel este és hétvégén a 15-ös és a 133-as útvonalán (Boráros tér - Árpád híd metróállomás).

2013.11.08. üzemzárással megszűnik.

2014.05.17. a 15-ös felhagyott Dagály utcai szakaszára új járat indul 115-ös jelzéssel a Boráros tér és az Árpád hídi metróállomás között.

2023.03.17. üzemzárással megszűnik.