1929.08.21. új járat indul 17-es jelzéssel a Koháry utca és a Retek utca között a Margit hídon, a Rózsadombon és a Marcibányi téren át.
1931.02.28.-tól 1931.06.23.-ig a Keleti Károly utcán át a Mechwart ligetig járt.
1931.10.16. üzemzárással megszűnik, részben a hosszabb útvonalon közlekedő 9-es váltja ki.
1932.06.30. átszámozás: a 23-as a továbbiakban 17-es jelzéssel közlekedik (Kőbánya, Liget tér - Újhegyi út).
1944.03.12. üzemzárással megszűnik.
1946.10.07. újraindul a 17-es a Zalka Máté tér és az Újhegyi út között, azonban a Gergely utca helyett a Vaspálya utcán és a Gyömrői úton át.
1947.02.10. új járat indul 17A jelzéssel a Zalka Máté tér és Pestlőrinc, Erdész utca között.
1947.07.14. a 17-es hosszabb útvonalon, a Gyömrői úti régi vám épületig közlekedik.
1947.11.16. a 17-es és a 17A külső végállomást cserél, továbbá mindkét járat a Kápolna u. - Martinovics tér - Gergely u. - Kada u. - Gyömrői út útvonalon közlekedik.
1948.10.10. üzemzárással megszűnik a 17A.
1949.11.01. a 17-es hosszabb útvonalon, a Ráday Gedeon utcán át Pestlőrinc, Vörös hadsereg útjáig jár.
1949.11.19. új betétjárat indul 17A jelzéssel a Zalka Máté tér és Pestlőrinc, Erdész utca között.
1949.11.21. új ingajárat indul 17B jelzéssel Pestlőrinc, Erdész utca és a Ferihegyi repülőtér között.
1951.03.01. üzemzárással megszűnik a 17B.
1951.04.21.-től 1955.03.31.-ig a 17-es csak a Gyömrői útig közlekedik a Vörös Hadsereg útjától a pestlőrinci vasúti felüljáró átépítése miatt..
1952.08.06. új betétjárat indul 17B jelzéssel a Zalka Máté tér és a Régi vám között.
1954.02.03. átszámozás: a 17B a továbbiakban gyorsjáratként (17B) közlekedik.
1955.06.13. a 17-es járatcsalád a Zalka Máté tér helyett a Pataki István térig közlekedik a - Gergely u. - Bolgár u. - Martinovics tér - Halom u. (vissza: Halom u. - Kápolna u. - Martinovics tér - Gergely u. - ) úvonalon.
1956.10.23. üzemszünet.
1956.11.19. újraindul a 17-es (Pataki István tér - Pestlőrinc, Vörös Hadsereg útja) és a 17A (Pataki István tér - Pestlőrinc, Erdész utca).
1959.10.15. a 17-es és a 17A a - Gergely u. - Ihász u. - Kápolna u. - Halom u. oda-vissza útvonalon közlekedik.
1961.01.05. új járat indul 17C jelzéssel a 17-es útvonalán, majd az Újhegyi úton át az Új köztemetőig.
1961.06.19. átszámozás: a 17C a továbbiakban 17Y jelzéssel közlekedik.
1976.04.15. az 51-es pótlására új járat indul 17A jelzéssel Kőbánya, Állomás utca és a Noszlopy utca között.
1976.12.31. üzemzárással megszűnik a 17A.
1977.01.01. átszámozás: a 117-es a továbbiakban 17gy, a 17Y pedig 117-es jelzéssel közlekedik.
1977.05.09. a 17gy Pestlőrinc felé az eredeti útvonalon, a városközpont felé viszont a Gyömrői út északi útpályáján közlekedik.
1977.12.01. a 17gy a Fedezék utcánál átadott új fordulóig közlekedik.
1978.11.23. a 17-es Kőbánya felé a Gyömrői út északi útpályáján közlekedik.
1981.06.13. a 17-es - Kápolna u. - Liget tér - Korponai u. - (Állomás u. - Halom u. - ) útvonalon Kőbánya városközpontig jár.
1982.10.29. a 17gy a - Baross u. - Futó u. útvonalon éri el a Harminckettesek terei végállomást.
1983.07.26. a 17-es Kőbánya városközponttól az Állomás u. - Halom u. - tovább eredeti útvonalon közlekedik.
1986.12.28. Pestlőrinc felé a 17-es a - Halom u. - Martinovics tér - útvonalon jár.
1991.12.10.-től kb. 1994 végéig a 17-es Kőbánya felé hétköznap 9:00 és 15:00 között a - Gergely u. - Kőér u. - Óhegy u. - Kápolna u. - útvonalon közlekedik.
2006.07.17. a 17-es a - Ráday Gedeon u. - Üllői út - Haladás u. - útvonalon jár.
2008.08.21. átszámozás: a 17-es a továbbiakban 217-es, a 17gy pedig 217E jelzéssel közlekedik.