19-es, 119-es és 219-es járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

19, 19A, 19B, 119

1929.07.25. új járat indul 19-es jelzéssel Rákosfalva, Kántorné utcától a Kerepesi út - Fehér út - Belső Jászberényi út - Kápolna u. - Gergely u. - Szlávy u. - Gyömrői út útvonalon Kőbánya, Újhegyi útig.

1929.08.16. rövidebb a 19-es: Rákosfalvától csak a Liget térig közlekedik, innen az Újhegyi útig új járat indul 23-as jelzéssel.

1929.11.24. üzemzárással megszűnik a 19-es.

1934.07.15. új járat indul 19-es jelzéssel a Déli pályaudvartól az Alkotás u. - Nagyenyed u. (Greguss u.) - Németvölgyi út - Orbánhegyi út útvonalon az Istenhegyi útig.

1935.01.01. rövidebb útvonalon, csak az Istenhegyi út és a Böszörményi út között közlekedik.

1941.10.16. üzemzárással megszűnik.

1949.01.10. új járat indul 19-es jelzéssel a XII. kerületi elöljáróságtól a Böszörményi út - Királyhágó tér - Orbánhegyi út - Szent Orbán tér - Fodor u. útvonalon a Tornaalja utcáig.

1949.10.23. üzemzárással megszűnik.

1951.04.30. új járat indul 19-es jelzéssel az FHÉV Pacsirtatelep - Csepel vonala helyett, villamosvasúti díjszabással Pesterzsébet, Ónodi utcától Csepel, Állomás utcáig. 19A jelzéssel betétjárat indul az Ónodi utca és Csepel, Tanácsház tér között.

1952.07.24. a 19A hosszabb útvonalon, a Karácsony Sándor utcáig közlekedik.

1954.12.06. a 19-es hosszabb útvonalon, Pesterzsébet, Árpád utcáig közlekedik.

1956.10.23. üzemszünet.

1957.06.10. új járat indul 19-es jelzéssel a Hősök tere és a Goldmark Károly utca között az Andrássy út - József Attila u. - Lánchíd - Alagút - Attila út - Mikó u. - Krisztina krt. - Alkotás u. - Ráth György u. - Határőr u. útvonalon.

1957.12.30. rövidebb útvonalon, csak a Jókai térig közlekedik.

1958.11.15. Pesten a Jeszenák János utcától indul, az Erzsébet térig a következő módosult útvonalon: Nagy Lajos király útja - Fogarasi út - Kerepesi út - Rákóczi út - Síp u. - Wesselényi u. (Dohány u.) - Kiskörút - Erzsébet tér - ( - Dorottya u. - Vörösmarty tér - Deák u. - ).

1960.02.22. a 19-es a Lánchíd felé az - Engels tér - Október 6. u. - Zrínyi u. - útvonalon jár. 19A jelzéssel új betétjárat indul a Jeszenák János utca és a Déli pályaudvar között.

1963.12.02. új betétjárat indul 19B jelzéssel a Jeszenák János utca és a Vörösmarty tér között.

1964.11.21. a 19-es és a 19A az Erzsébet hídon és az Attila úton át közlekedik.

1966.01.17.-től 1966.10.20.-ig, a Blaha Lujza téri aluljáró építése miatt a 19-es és a 19A a - Rákóczi út - Alsóerdősor u. - Dohány u. - Nyár u. - ( - Gyulai u. - Kőfaragó u. - Bérkocsis u. - Luther u. - ), a 19B pedig a - Rákóczi út - Hársfa u. - Wesselényi u. - ( - Gyulai u. - Kőfaragó u. - Bérkocsis u. - Luther u. - ) terelt útvonalon közlekedik.

1968.03.07.-től 1968.07.28.-ig, a Baross téri aluljáró építése miatt a 19-es járatcsalád a - Kerepesi út - Lóvásár u. - Mosonyi u. - Légszesz u. - Köztársaság tér - Luther u. - Rákóczi út - ( - Nyár u. - Dohány u. - Rottenbiller u. - ) terelt útvonalon közlekedik.

1968.07.29.-től 1969.04.08.-ig, a Baross téri felüljáró építése miatt mindhárom járat a - Légszesz u. - Berzsenyi u. - Rákóczi út - (vissza Rákóczi út) útvonalon közlekedik.

1969.04.09.-től 1969.04.08.-ig, a Kerepesi út átépítése miatt a 19-es, a 19A és a 19B a belváros felé a - Mexikói út - Mogyoródi út - Népstadion út - Thököly út - (vissza változatlan) útvonalon közlekedik.

1969.12.21. Baross tér új forgalmi rendjének átadása.

1970.04.02. üzemzárással megszűnik a 19B.

1970.08.30. üzemzárással megszűnik a 19A.

1970.09.01. új gyorsjárat indul 119-es jelzéssel a Jeszenák János utca és a Déli pályaudvar között.

1971.06.06. üzemzárással megszűnik a 119-es.

1971.06.07. a Déli pályaudvar környezetének átépítése miatt a 19-es az - Attila út - Mészáros u. - Márvány u. - Királyhágó u. - Németvölgyi út - Kékgolyó u. - ( - Németvölgyi út - Királyhágó tér - Ugocsa u. - ) útvonalon közlekedik. Új betétjárat indul 19A jelzéssel a Jeszenák János utca és a Kuny Domonkos utca között.

1972.12.22. üzemzárással megszűnik a 19A.

1972.12.23. a 2-es metró II. szakaszának átadásával a 19-es módosított útvonalon, a Népstadion metróállomás és a Gvadányi utca között közlekedik a Kerepesi úton és a Fogarasi úton át.

1973.02.19. hosszabb útvonalon a Keleti pályaudvarig jár.

1976.03.01. hosszabb útvonalon a Csertő utcánál átadott új fordulóig közlekedik.

1979.04.03. üzemzárással megszűnik a 19-es, a 80-as troli váltja ki.

1987.05.01. új járat indul 19-es jelzéssel a Jahn Ferenc kórház és Csepel, Csillagtelep között.

1989.08.01. mindkét irányban a - Topánka u. - Baross u. - Vágóhíd u. - útvonalon közlekedik.

1995.08.01. rövidebb útvonalon, a Gubacsi út és a Jahn Ferenc körház között jár.

1999.03.01. összevonásra kerül a 136-os járattal. Az új 19-es a Gubacsi út és Pestszentlőrinc vá. között közlekedik.

2004.01.02. mindkét irányban betér a Nagykőrösi úti Tesco áruházhoz.

2008.08.20. üzemzárással megszűnik, másnaptól a 36-os váltja ki.

Erzsébet-busz, 119

2005.05.15. új járat indul Erzsébet-busz jelzéssel a Lajtha László utca és a Zodony utca között.

2008.08.21. átszámozás, az Erzsébet-busz a továbbiakban 119-es jelzéssel közlekedik.

2009.11.01. a 119-es jelentősen módosított útvonalon a Gubacsi útig közlekedik.

219-es

2013.11.04. új telebusz járat indul 219-es jelzéssel Csillaghegy HÉV-állomás és Aranyhegy között a Valéria u. - Pusztakúti út - Mészkő u. - Csikóvár u. - Mészkő u. - Saroglya u. - Lepence u. - Saroglya u. - Cserszömörce u. - Muzsla u. - Iglice u. - Muzsla u. - Cserszömörce u. - Saroglya u. - Kőpor köz - és vissza útvonalon.

2019.06.15. nem tér be a Csikóvár, Lepence utcákhoz, valamint a Kőpor közbe. Az Iglice és a Jutas utcán át az Ürömhegyi útig hosszabbodik útvonala.

2020.11.30. a Saroglya utcától a - Tündérvirág u. - Kolta u. - Kőpor köz - Jutas u. - forduló - Jutas u. - Iglice u. - útvonalon közlekedik.