1915.03.01. új járat indul 1-es jelzéssel az Aréna út és Vilmos császár út között az Andrássy úton át.
1915.10.13. hosszabb útvonalon az Aréna út és Kígyó tér között közlekedik.
1917.04.10. üzemzárással megszűnik.
1921.09.24. újraindul az 1-es a régi végállomások (Aréna út - Apponyi tér) között, de megváltozott útvonalon. Az elektromos buszok töltőpontja a Műcsarnok mögött épült ki.
1927.04.09. a belvárosi utcák egyirányúsítása miatt a - Tisza István u. - József tér - Harmincad u. - Bécsi u. - Petőfi u. - Duna u. - (Váci u. - Dorottya u. - ) útvonalon közlekedik.
1928.02.15. rövidebb útvonalon az Aréna út és a Vörösmarty tér között jár a 15-ös beindítása miatt.
1928.09.24. hosszabb útvonalon a Gellért térig közlekedik.
1929.08.16. hosszabb útvonalon a Horthy Miklós körtérig jár.
1932.05.17.-től kezdődően nyári időszakban (általában májustól októberig) az Aréna úton túl, a Széchényi fürdőig közlekedik.
1933.10.01. hosszabb útvonalon a Lenke térig jár.
1938.01.04. az Erzsébet hídon át közlekedik.
1939.10.01. a Széchényi fürdő helyett nyáron is csak a Hősök teréig (Aréna út) közlekedik.
1943.11.08. üzemzárással megszűnik.
1945.07.02. újraindul az 1-es az Eskü út - rakpart - Ferenc József pontonhíd - Szent Gellért tér útvonalon. Csak a Fővám téren állt meg, 1945.09.20.-tól előadások végén az Operától indul.
1945.11.18. és 1945.11.22. között ideiglenesen a Petőfi pontonhídon, illetve a híd lezárásainak idején továbbra is a Ferenc József pontonhídon közlekedik, de megváltozott útvonalon a Ferenciek tere és a Szent Gellért tér között.
1945.12.22. napközben megszűnik, mivel a Ferenc József pontonhidat megrongálta egy jégzajlás.
1946.01.09. újraindul az 1-es Boráros tér - Belváros - Szabadság tér útirányon.
1946.01.12. üzemzárással megszűnik az általános gumi- és üzemanyaghiány miatt.
1946.02.18. újraindul az 1-es Pesten az Apponyi tér - Ságvári tér, Budán pedig a Szilágyi Dezső tér és a Móricz Zsigmond körtér között. A kocsik szükség szerint közlekednek.
1946.02.27. mindkét útvonala változik: Pesten Ságvári tér Baross tér, Budán Endresz György tér és a Lenke tér között, este az Operától indul és a Kossuth hídon át jár. A kocsik szükség szerint közlekednek.
1946.03.06. üzemzárással megszűnik az általános üzemanyaghiány miatt.
1946.03.20. újraindul az 1-es a Deák Ferenc tér - Kossuth híd - Móricz Zsigmond körtér útvonalon.
1946.09.11. hosszabb és módosított útvonalon, az Oktogon - Szabadság híd - Lenke tér viszonylatban közlekedik.
1946.10.08. üzemzárással megszűnik.
1948.06.07. újraindul az 1-es a Hősök tere és a Vörösmarty tér között.
1948.08.02. hosszabb útvonalon, a Hermina út és Etele tér között közlekedik. 1948.10.11.-től téli időszakban csak a Hősök teréig.
1951.05.15. a Szabadság híd tehermentesítése érdekében a Lánchídon át közlekedik.
1956.10.23. üzemszünet.
1957.01.07. újraindul az 1-es az Etele tér és a Hősök tere között.
1961.12.04. az Alagút tehermentesítése érdekében az Attila út helyett a Lánchíd utcán át közlekedik.
1962.05.02. a Vörösmarty tér tehermentesítése végett ismét a Szabadság hídon közlekedik, Pest felé a Kiskörúton, Buda felé pedig a Belvároson át.
1963.01.21.-tól 1963.11.30.-ig a - Múzeum u. - Puskin u. - Síp u. - Dohány u. - terelt útvonalon közlekedik, az Astoria aluljáró építése miatt.
1964.04.13. a József Attila utca tehermentesítése miatt mindkét irányban az Andrássy út - Kiskörút - Szabadság híd - útvonalon közlekedik.
1966.01.24. a 25-ös vasúti keresztezésének kiváltása érdekében hosszabb útvonalon a Kacsóh Pongrác úti sorompóig közlekedik a - Külső Andrássy út - Hermina út - Borostyán u. - (Kacsóh Pongrác út - ) útvonalon.
1969.04.21. a Kacsóh Pongrác úti felüljáró építése miatt az Erzsébet királyné útjához közlekedik.
1970.11.21. a felüljáró átadásával a Mexikói útnál létesített új végállomásig jár az új felüljárón át.
1974.03.20.-tól 1974.12.06.-ig a Deák téri aluljáró építése miatt a Mexikói út felé a - Madách tér - Asbóth u. - Anker köz - (vissza változatlan) terelt útvonalon közlekedik.
1980.05.06. a Kacsóh Pongrác úti felüljáró rendszer építése miatt ismét csak az Erzsébet királyné útjához jár.
1981.01.05. új járat indul 1gy jelzéssel a Hősök tere és az Etele tér között az alapjárat útvonalán.
1982.12.15. az 1-es ismét a Kacsóh Pongrác útig közlekedik a frissen átadott felüljáró rendszeren át. Az új végállomás környezetében még két alkalommal módosul az útvonala.
1990.08.31. üzemzárással megszűnik az 1gy.
1995.03.04. üzemzárással megszűnik az 1-es is, a kisföldalatti átépítésének kezdetekor.