1-es, 101-es, 201-es járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

1, 1gy

1915.03.01. új járat indul 1-es jelzéssel az Aréna út és Vilmos császár út között az Andrássy úton át.

1915.10.13. hosszabb útvonalon az Aréna út és Kígyó tér között közlekedik.

1917.04.10. üzemzárással megszűnik.

1921.09.24. újraindul az 1-es a régi végállomások (Aréna út - Apponyi tér) között, de megváltozott útvonalon. Az elektromos buszok töltőpontja a Műcsarnok mögött épült ki.

1927.04.09. a belvárosi utcák egyirányúsítása miatt a - Tisza István u. - József tér - Harmincad u. - Bécsi u. - Petőfi u. - Duna u. - Apponyi tér - (Váci u. - Dorottya u. - ) útvonalon közlekedik.

1928.02.15. az Aréna úttól csak a Vörösmarty térig jár a 15-ös beindítása miatt.

1928.09.24. hosszabb útvonalon a Gellért térig közlekedik.

1929.08.16. hosszabb útvonalon a Horthy Miklós körtérig jár.

1932.05.17.-től kezdődően nyári időszakban (általában májustól októberig) az Aréna úton túl, a Széchényi fürdőig közlekedik.

1933.10.01. hosszabb útvonalon a Lenke térig jár.

1938.01.04. az Erzsébet hídon át közlekedik.

1939.10.01. a Széchényi fürdő helyett nyáron is csak a Hősök teréig (Aréna út) közlekedik.

1943.11.08. üzemzárással megszűnik.

1945.07.02. újraindul az 1-es az Eskü út - rakpart - Ferenc József pontonhíd - Szent Gellért tér útvonalon. Csak a Fővám téren állt meg, 1945.09.20.-tól előadások végén az Operától indul.

1945.11.18. és 1945.11.22. között ideiglenesen a Petőfi pontonhídon, illetve a híd lezárásainak idején továbbra is a Ferenc József pontonhídon közlekedik, de megváltozott útvonalon a Ferenciek tere és a Szent Gellért tér között.

1945.12.22. napközben megszűnik, mivel a Ferenc József pontonhidat megrongálta egy jégzajlás.

1946.01.09. újraindul az 1-es Boráros tér - Belváros - Szabadság tér útirányon.

1946.01.12. üzemzárással megszűnik az általános gumi- és üzemanyaghiány miatt.

1946.02.18. újraindul az 1-es Pesten az Apponyi tér - Ságvári tér, Budán pedig a Szilágyi Dezső tér és a Móricz Zsigmond körtér között. A kocsik szükség szerint közlekednek.

1946.02.27. mindkét útvonala változik: Pesten a Ságvári tér és a Baross tér, Budán pedig az Endresz György tér és a Lenke tér között közlekedik, este az Operától indul és a Kossuth hídon át jár. A kocsik szükség szerint közlekednek.

1946.03.06. üzemzárással megszűnik az általános üzemanyaghiány miatt.

1946.03.20. újraindul az 1-es a Deák Ferenc tér - Kossuth híd - Móricz Zsigmond körtér útvonalon.

1946.09.11. az Oktogon - Szabadság híd - Lenke tér viszonylatban közlekedik.

1946.10.08. üzemzárással megszűnik.

1948.06.07. újraindul az 1-es a Hősök tere és a Vörösmarty tér között.

1948.08.02. hosszabb útvonalon, a Hermina út és Etele tér között közlekedik. 1948.10.11.-től téli időszakban csak a Hősök teréig jár.

1951.05.15. a Szabadság híd tehermentesítése érdekében a Lánchídon át közlekedik.

1956.10.23. üzemszünet.

1957.01.07. újraindul az 1-es az Etele tér és a Hősök tere között.

1961.12.04. az Alagút tehermentesítése érdekében az Attila út helyett a Lánchíd utcán át közlekedik.

1962.05.02. a Vörösmarty tér tehermentesítése érdekében ismét a Szabadság hídon át közlekedik, a Hősök tere felé a Kiskörúton, Buda felé pedig a Belvároson át.

1963.01.21.-tól 1963.11.30.-ig az Astoria aluljáró építése miatt a - Múzeum u. - Puskin u. - Síp u. - Dohány u. - terelt útvonalon közlekedik.

1964.04.13. a József Attila utca tehermentesítése érdekében mindkét irányban az Andrássy út - Kiskörút - Szabadság híd - útvonalon közlekedik.

1966.01.24. a 25-ös vasúti keresztezésének kiváltása érdekében hosszabb útvonalon a Kacsóh Pongrác úti sorompóig jár a - Külső Andrássy út - Hermina út - Borostyán u. - (Kacsóh Pongrác út - ) útvonalon.

1969.04.21. a Kacsóh Pongrác úti felüljáró építése miatt az Erzsébet királyné útjához közlekedik.

1970.11.21. a felüljáró átadásával a Mexikói útnál létesített új végállomásig jár.

1974.03.20.-tól 1974.12.06.-ig a Deák téri aluljáró építése miatt a Mexikói út felé a - Madách tér - Asbóth u. - Anker köz - (vissza változatlan) terelt útvonalon közlekedik.

1980.05.06. a Kacsóh Pongrác úti felüljáró rendszer építése miatt ismét csak az Erzsébet királyné útjához jár.

1981.01.05. új járat indul 1gy jelzéssel a Hősök tere és az Etele tér között az alapjárat útvonalán.

1982.12.15. az 1-es ismét a Kacsóh Pongrác útig közlekedik a frissen átadott felüljáró rendszeren át. Az új végállomás környezetében még két alkalommal módosul az útvonala.

1990.08.31. üzemzárással megszűnik az 1gy.

1995.03.04. üzemzárással megszűnik az 1-es, a kisföldalatti átépítésének kezdetekor.

101, 101B, 101E

1977.01.01. átszámozás: a 13A a továbbiakban 101-es jelzéssel közlekedik.

1994.03.08. az M0-ás autópálya átadásához kapcsolódóan a - Botond u. - Damjanich u. - Dózsa György út - Nagytétényi út útvonalon jár.

1994.07.05. a - Bartók Béla út - Dráva u. - Dózsa György út - Nagytétényi út útvonalon közlekedik.

2000.06.30. üzemzárással megszűnik.

2014.03.29. a 4-es metró átadásával új gyorsjárat indul 101-es jelzéssel Kelenföld vasútállomás és Budatétény, Campona között a Balatoni úton és a Rózsakert utcán át.

2014.09.01. a 101-es mindkét irányban az Egér út - Péterhegyi út útvonalon közlekedik.

2016.06.06. átszámozás: a 101-es a továbbiakban 101E jelzéssel közlekedik. 101B jelzéssel új járat indul Kelenföld vasútállomás és a Baross Gábor telep között.

201E

2008.09.06. új járat indul 201E jelzéssel, a 202E ellenirányú körforgalmi járatpárjaként Kőbánya-Kispest és Rákoscsaba között a Péceli úton át, csak a reggeli csúcsidőben.

2008.12.28. Kőbánya-Kispest átépítése miatt a P+R parkoló helyén kialakított ideiglenes végállomásig közlekedik.

2011.06.21. ideiglenesen a Határ úti metróállomásig közlekedik.

2011.10.04. Kőbánya-Kispesten a mai végállomás átadása. A járat végállomási rendje többször is módosult.

2019.04.05. üzemzárással megszűnik.