20-as, 120-as, 220-as járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

20, 20A, 20Agy, 20E, 20gy, 20Y

1929.08.17. új járat indul 20-as jelzéssel az Aréna út és Angyalföld, Agyag utca között.

1930.02.24. a 20-as összevonásra kerül a 26-os járattal. A továbbiakban a Keleti pályaudvar és Újpest, Szent István tér között közlekedik.

1930.05.28. a 20-as a Dózsa György út - Thököly út útvonalon közlekedik.

1931.12.07. a 20-as a - Szent László út - Berlini u. - Brüsszeli u. - Erzsébet u. - József Attila u. - István út - (Jókai u. - ) útvonalon jár.

1938.01.30. új betétjárat indul 20A jelzéssel a Keleti pályaudvar és Angyalföld, Balzsam utca között.

1941.10.16. üzemzárással megszűnik a 20-as.

1943.11.08. üzemzárással megszűnik a 20A.

1948.02.03. újraindul a 20-as a Keleti pályaudvar és Újpest, Szent István tér között, Újpesten azonban a - Berlini u. - Rózsa u. - Árpád út - József Attila u. - útvonalon közlekedik.

1948.11.22. az István út - Görgey út - Kiss Ernő u. - Szent Imre u. - (Türr István u. - Nádor u. - Csokonai u. - István út - ) útvonalon a Szent László térig közlekedik.

1950.04.20. a Dózsa György úti aluljáró átépítése miatt az - Állatkerti körút - Hermina út - Vágány utca - útvonalon jár.

1950.07.24. a Leiningen u. - Vécsey Károly u. - (Nádor u. - Deák Ferenc u. - ) útvonalon Újpest, Nádor utcáig közlekedik.

1950.08.01. mindkét irányban a Külső Andrássy úton és a Hungária körúton át közlekedik.

1951.02.16. a kiszélesített Dózsa György úti aluljáró átadásától ismét erre közlekedik.

1955.12.19. a - Dózsa György út - Verseny u. - (Thököly út - ) útvonalon a Verseny utcában kialakított új végállomásig jár.

1956.10.23. üzemszünet.

1956.11.19. újraindul a 20-as, de a Keleti pályaudvartól csak a Balzsam utcáig.

1956.12.16. ismét Újpest, Nádor utcáig közlekedik.

1957.11.18. az - István út - Csokonai u. (Deák u.) - Nádor u. - Vécsey u. - Leiningen u. útvonalon Újpest, Fóti útig közlekedik (30-as beindítása).

1958.08.04. a 20-as Újpest, Fóti út felé az István út - Görgey u. - Kiss Ernő u. - Leiningen u. - (vissza Fóti út - Nádor u. - Vécsey u. - Leiningen u. - ) útvonalon közlekedik.

1958.10.21. új betétjárat indul 20A jelzéssel a Keleti pályaudvar és Angyalföld, Balzsam utca között.

1958.11.23. üzemzárással megszűnik a 20A.

1959.05.04. új betétjárat indul 20A jelzéssel Újpest, Bajcsy-Zsilinszky út és a Keleti pályaudvar között.

1961.07.03. a 20-as és a 20A mindkét irányban a - Vágány u. - Róbert Károly krt. - Reitter Ferenc u. - Kámfor u. - Szent László út - átjáró - tovább eredeti útvonalon közlekedik.

1964.02.03. a 20-as a Béke utcai aluljárón át jár a - Dolmány u. - Béke u. - Leibstück Mária u. - József Attila u. (Jókai u.) - István út - útvonalon.

1967.04.24. a 20-as a Dolmány utca helyett a Gyöngyösi utcán át jár.

1969.12.22. a 20-as és a 20A mindkét irányban a - Vágány u. - Reitter Ferenc u. - útvonalon közlekedik.

1970.11.15. a Keleti pályaudvarnál a Verseny utcai új végállomás átadása.

1975.09.01. új elágazójárat indul 20Y jelzéssel Újpest, Széchenyi tér és a Szilágyi utcai végállomás között.

1975.09.21. a 20-as a - Béke u. - Pozsonyi u. - István út - útvonalon közlekedik, a 20Y pedig Angyalföld forgalmi telepig jár.

1977.01.01. átszámozás: a 20A a továbbiakban 120-as, a 20Y 121-es, a 120-as pedig 20gy jelzéssel közlekedik.

1983.05.02. a 20-as hosszabb útvonalon Újpest, Erdősor útig közlekedik, a Pozsonyi utcától a - Tél u. - Rózsa u. - Szent Imre u. - Leiningen u. - Iglói u. - Sporttelep u. - Erdősor út - (Baross u. - Fóti út - Nádor u. - Vécsey u. - ) útvonalon. A 20gy leköveti az alapjárat útvonalváltozását, de továbbra is Újpest, Fóti útig jár.

1985.03.25. a 20gy hosszabb útvonalon a Keleti pályaudvarig közlekedik.

1985.11.11. a 20-as és a 20gy a - Vágány u. - Szent László út - Kisgömb u. (Mór u.) - Reitter Ferenc u. - útvonalon közlekedik.

1989.02.01. a 20gy hosszabb útvonalon Káposztásmegyer, Szilas-patak végállomásig közlekedik a - Leiningen u. - Iglói u. - Sporttelep u. - Óceánárok u. útvonalon.

1989.03.01. új gyorsjárat indul 20Agy jelzéssel a Keleti pályaudvar és Újpest, Munkásotthon utca között.

1990.12.14. üzemzárással megszűnik a 20Agy.

1990.12.15. a 3-as metró III/B 1. szakaszának átadásával a 20-as csak Újpest-központig jár.

2008.08.21. átszámozás: a 20gy a továbbiakban 20E jelzéssel közlekedik.

2008.09.06. átszámozás: a 20-as a továbbiakban 220-as jelzéssel közlekedik.

2014.10.04. a 20E a Keleti pályaudvarnál átadott új végállomásig jár a Dózsa György út - Thököly út - Baross tér - Kerepesi út útvonalon.

120, 120E

1974.09.02. új expresszjárat indul 120E jelzéssel a Hősök tere és Újpest, Bajcsy-Zsilinszky út között megállás nélkül.

1974.11.04. átszámozás: a 120E a továbbiakban gyorsjáratként, 120-as jelzéssel közlekedik Újpest Fóti útig, 4 megállóval kezdetben.

1975.09.21. a 120-as a - Béke u. - Pozsonyi u. - István út - útvonalon közlekedik.

1977.01.01. átszámozás: a 20A a továbbiakban 120-as, a 120-as pedig 20gy jelzéssel közlekedik.

1981.07.06. a 120-as a Berlini utcától a Tél u. - Pozsonyi u. - (Munkásotthon u. - Rózsa u. - ) útvonalon közlekedik.

1984.11.06. a 3-as metró III/A szakaszának átadásával az Árpád hídi metróállomásig közlekedik, útvonala: Váci út - Petneházy u. - Reitter Ferenc u. - Kámfor u. - Szent László út - (... - Frangepán u. - Teve u.).

1985.09.24. a Petneházy utcától a - Röppentyű u. - Gyöngyösi u. - Béke u. - Madridi u. - ( - Kámfor u. - Újpalotai út - Göncöl u. - Pap Károly u. - ) útvonalon közlekedik.

1990.12.15. a 3-as metró III/B 1. szakasz átadásával a - Göncöl u. - Kámfor u. - Berlini u. - Tél u. - Pozsonyi u. - István út - Árpád út - (Rózsa u. - Berlini u. - Kámfor u. - Újpalotai út - Göncöl u. - ) útvonalon közlekedik.

220-as

2008.09.06. átszámozás: a 20-as a továbbiakban 220-as jelzéssel közlekedik (Újpest-központ - Erdősor út).