30-as, 130-as, 230-as járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

30, 30A, 30gy, 130

1937.09.12. új járat indul 30-as jelzéssel a Boráros tér - Petőfi híd - Irinyi utca - Karinthy Frigyes út - Villányi út - Sashegyi út útvonalon.

1941.10.16. üzemzárással megszűnik.

1949.01.10. új járat indul 30-as jelzéssel a Széll Kálmán tér - Krisztina krt. - Attila u. - Gellért rakpart - Bartók Béla út - Kosztolányi Dezső tér útvonalon.

1949.10.23. üzemzárással megszűnik.

1953.04.12. átszámozás: a korábban H jelzéssel, de a Kolosy tértől a Hármashatár-hegy helyett csak a Fenyőgyöngyéig közlekedő kocsik a továbbiakban 30-as jelzéssel járnak.

1956.10.23. üzemszünet.

1957.03.03. újraindul a 30-as.

1957.11.10. üzemzárással megszűnik.

1957.11.18. új járat indul 30-as jelzéssel a Keleti pályaudvar - 20-as vonala - István út - Csokonai u. (Deák u.) - Nádor u. - Mildenberger u. - Baross u. - Gárdi Jenő u. - Megyeri út útvonalon.

1957.12.09. a 30-as az István úttól a Görgey Artúr u. - Kiss Ernő u. - Türr István u. - Mildenberger u. - Baross u. - Gárdi Jenő u. - Megyeri út útvonalon közlekedik, egészen a Szondi utcáig.

1958.08.04. a 30-as a Béke úti aluljárón át közlekedik, útvonala módosul: - Dolmány u. - Béke út - Leibstück Mária u. - József Attila u. - István út - Deák u. - Nádor u. - Türr István u. - tovább eredeti.

1958.11.24. új betétjárat indul 30A jelzéssel a Keleti pályaudvar és Újpest, Leibstück Mária utca között.

1959.05.03. üzemzárással megszűnik a 30A.

1961.07.03. a 30-as a Szent László út helyett a Reitter Ferenc utcán közlekedik.

1967.04.24. a Dolmány utca helyett mindkét irányban a Gyöngyösi utcán jár.

1969.12.22. mindkét irányban a - Vágány u. - Reitter Ferenc u. - útvonalon közlekedik.

1970.11.15. a Keleti pályaudvarnál a Verseny utcai új végállomás átadása.

1972.02.14. új gyorsjárat indul 130-as jelzéssel az alapjárat útvonalán.

1975.09.21. a 30-as és a 130-as a - Pozsonyi út - István út - útvonalon jár.

1977.01.01. átszámozás: a 130-as a továbbiakban 30gy jelzéssel közlekedik.

1985.11.11. a 30-as és a 30gy a - Vágány u. - Szent László út - Kisgömb u. (Mór u.) - Reitter Ferenc u. - útvonalon közlekedik.

1990.12.14. üzemzárással megszűnik a 30gy.

2008.09.06. a 30-as a Szondi helyett egészen Káposztásmegyer, Mogyoródi-patakig közlekedik. Új betétjárat indul 30A jelzéssel a Keleti pályaudvar és Megyer, Szondi utca között.

2014.10.04. a 30-as és a 30A a Keleti pályaudvarnál átadott új végállomásig közlekedik.

2017.11.04. a 30A mindkét irányban a - Dózsa György út - Thököly út - Baross tér - útvonalon jár.

130, 130gy

1977.01.01. átszámozás: a 31A a továbbiakban 130-as jelzéssel közlekedik (Örs vezér tere - Rákospalotai köztemető).

1978.02.15. a Csömöri úti felüljáró építési munkálatai miatt a - Rákosi út - Batthyány u. - Csömöri út - ( - Batthyány u. - Varga József u. - Rózsa u. - ) útvonalon jár.

1979.07.16. a Füredi út - Csertő u. - felüljáró - Csömöri út - tovább eredeti útvonalon közlekedik.

1981.02.01. a Csertő utca helyett a Vezér utcán jár.

1993.12.13. üzemzárással megszűnik a 130-as. Másnap üzemkezdettel új gyorsjárat indul 130gy jelzéssel a Népstadion - Hungária krt. - Szörény u. - Százados út - Kerepesi út - Fogarasi út - tovább a 130-as útvonalán (vissza: - Fogarasi út - Kerepesi út - Ifjúság útja - Stefánia út).

2007.08.21. átszámozás: a 130gy a továbbiakban 130-as jelzéssel közlekedik, a Stefánia út és a Szörény utca érintése nélkül.

2010.04.09. a Rákospalotai határút - Szentmihályi út új csomópont átadása.

230-as

2012.04.02. új szerződéses járat indul 230-as jelzéssel a Keleti pályaudvar és Káposztásmegyer, Aquaworld között.

2014.10.04. a Keleti pályaudvarnál átadott új végállomásig közlekedik.

2017.11.04. mindkét irányban a - Dózsa György út - Thököly út - útvonalon közlekedik.