1949.03.14. új járat indul 44-es jelzéssel a Nagyvárad tér - Gyáli út - Ecseri út viszonylatban.
1951.11.04. a Nagyvárad tér - Üllői út - Ecseri út - Gyáli út ( - Ecseri út - Üllői út - Könyves Kálmán krt. - Gyáli út) útvonalon közlekedik, a Gyáli út lakótelepi részén a Péceli utcánál kialakított végállomásig.
1956.10.23. üzemszünet.
1957.07.01. átszámozás: a 46A a továbbiakban 44-es jelzéssel közlekedik (Felszabadulás tér - Cinkota, gyógyszertár).
1958.10.21. a 44-es a - Kossuth Lajos u. - Váci u. - Duna u. útvonalon a Szabad sajtó úti végállomásig közlekedik. Új betétjárat indul 44A jelzéssel a Szabad sajtó út és a Lándzsa utca között.
1958.12.03. a 44A Mátyásföld, Ikarus gyárig közlekedik a Kerepesi út - Baross Gábor u. - Margit u. útvonalon.
1959.05.11. a 44-es és a 44A a Szabad sajtó út helyett a Madách térhez közlekedik a - Baross tér - Rottenbiller u. - Wesselényi u. - (Dohány u. - Alsóerdősor u. - Rákóczi út - ) útvonalon, ekkor ideiglenes jelleggel a Rákóczi úti vágányépítési munkálatok idejére.
1959.07.20. a 44-es és a 44A a - Rákóczi út - Síp u. - Wesselényi u. - (Dohány u. - Síp u. - Rákóczi út - ) útvonalon jár.
1960.08.20. a 44-es a Baross Gábor u. - Margit u. - Arany János u. útvonalon a Budapesti útig, a 44A pedig rövidített útvonalon Sashalomig jár. Új járat indul 44B jelzéssel a Madách tér és Cinkota, gyógyszertár között.
1961.07.03. átszámozás: a 44B a továbbiakban 44Y jelzéssel közlekedik.
1961.09.18. a 44-es a Mátyás király utcán át a Rákosi útig jár.
1965.09.13. a 44-es egészen a Békési Imre utcáig jár.
1966.01.17.-től 1966.10.20.-ig a Blaha Lujza tér átépítésének idejére a 44-es járatcsalád a - Rákóczi út - Hársfa u. - Wesselényi u. - (Dohány u. - Rózsák tere - Huszár u. - Rákóczi út - ) terelt útvonalon közlekedik.
1968.03.07.-től 1968.07.28.-ig a Baross tér átépítésének idejére a 44-es járatcsalád a - Kerepesi út - Lóvásár u. - Mosonyi u. - Légszesz u. - Köztársaság tér - Luther u. - Rákóczi út - … - (Dohány u. - Rottenbiller u. - ) terelt útvonalon közlekedik.
1968.07.29.-től 1969.04.08.-ig a Baross téri aluljáró és a felüljáró építése miatt a 44-es járatcsalád a - Légszesz u. - Berzsenyi u. - ... - (Síp u. - Rákóczi út - Baross tér - Kerepesi út - ) terelt útvonalon közlekedik.
1969.04.09.-től 1969.12.01.-ig a Kerepesi út átépítésének idejére a 44-es járatcsalád a belváros felé a - Kerepesi út - Hungária krt. - Stefánia út - Thököly út - terelt útvonalon közlekedik.
1969.12.21. életbelép a Baross tér új forgalmi rendje.
1970.04.02. üzemzárással megszűnik a 44-es, a 44A és a 44Y.
1970.04.03. a 2-es metró I. szakaszának átadásával új járat indul 144-es jelzéssel az Örs vezér tere és a Békési Imre utca, valamint 144A jelzéssel az Örs vezér tere és a Gizella utca (Ikarus) között.
1977.01.01. átszámozás: a 144-es a továbbiakban 44gy, a 144A pedig 44Agy jelzéssel közlekedik.
1978.03.01. tolatásos végállomás felszámolása: a 44gy a - Mátyás király utca - Csömöri út - Szlovák út - Rákosi út - Mátyás király u. - útvonalon jár, végállomása a Szlovák úthoz kerül.
1982.05.30.? üzemzárással megszűnik a 44Agy.
1987.07.01. új járat indul 44Agy jelzéssel az Örs vezér tere - Kerepesi út - Baross Gábor u. - Margit u. - Futórózsa u. - Budapesti út - Arany János u. - Margit u. - útvonalon a Centenáriumi lakótelepig.
2007.08.20. üzemzárással megszűnik a 44gy.
2007.08.21. átszámozás: a 44Agy a továbbiakban alapjáratként 44-es jelzéssel közlekedik.