1948.12.06. átszámozás: a 11A a továbbiakban 46-os jelzéssel közlekedik (Mártírok útja (Török utca) - Pusztaszeri út).
1949.09.04. üzemzárással megszűnik.
1953.08.20. új járat indul 46-os jelzéssel a Mátyásföld, Imre utca - Kerepesi út - Vidámvásár u. - Batthyány u. - Csömöri út - Barátság u. - Kerepesi út - Imre utca körforgalmú útvonalon.
1955.03.07. a Felszabadulás tér - Kossuth Lajos utca - Rákóczi út - Kerepesi út - Rákosfalva útvonalon közlekedik (14-es útvonalváltozása).
1955.04.25. Mátyásföld, Bökényföldi útig jár.
1956.10.23. üzemszünet.
1956.12.10. újraindul a 46-os, azonban csak a Felszabadulás tér és a Keleti pályaudvari HÉV végállomás között jár.
1957.01.14. ismét eredeti útvonalán közlekedik.
1957.05.23. útvonala a Bökényföldi úton át az Újszász utcáig hosszabbodik. Új elágazó járat indul 46A jelzéssel a Felszabadulás tér és Cinkota, gyógyszertár között.
1957.07.01. átszámozás: a 46A a továbbiakban 44-es jelzéssel közlekedik.
1958.10.21. a - Kossuth Lajos u. - Váci u. - Duna u. útvonalon a Szabad sajtó úti végállomásig közlekedik.
1959.05.11. a Szabad sajtó út helyett a Madách térhez közlekedik a - Baross tér - Rottenbiller u. - Wesselényi u. - (Dohány u. - Alsóerdősor u. - Rákóczi út - ) útvonalon, ekkor ideiglenes jelleggel a Rákóczi úti vágányépítési munkálatok idejére.
1959.07.20. a - Rákóczi út - Síp u. - Wesselényi u. - (Dohány u. - Síp u. - Rákóczi út - ) útvonalon jár.
1962.07.01. az Újszász utcán át Petőfikert, Dózsa György utcáig közlekedik.
1963.08.19. a Gy/13-as gyári járat kiváltására a Veres Péter út - Hősök fasora - Újszász utca útvonalon közlekedik.
1966.01.17.-től 1966.10.20.-ig a Blaha Lujza tér átépítésének idejére a - Rákóczi út - Hársfa u. - Wesselényi u. - (Dohány u. - Rózsák tere - Huszár u. - Rákóczi út - ) terelt útvonalon közlekedik.
1966.11.24. új járat indul 46A jelzéssel a Madách tér és a Keresztúri út (Gyógyszergyár) között.
1968.03.07.-től 1968.07.28.-ig a Baross tér átépítésének idejére a 46-os és a 46A a - Kerepesi út - Lóvásár u. - Mosonyi u. - Légszesz u. - Köztársaság tér - Luther u. - Rákóczi út - … - (Dohány u. - Rottenbiller u. - ) terelt útvonalon közlekedik.
1968.07.29.-től 1969.04.08.-ig a Baross téri aluljáró és a felüljáró építése miatt a 46-os és a 46A a - Légszesz u. - Berzsenyi u. - ... - (Síp u. - Rákóczi út - Baross tér - Kerepesi út - ) terelt útvonalon közlekedik.
1969.04.09.-től 1969.12.01.-ig a Kerepesi út átépítésének idejére a 46-os és a 46A a belváros felé a - Kerepesi út - Hungária krt. - Stefánia út - Thököly út - terelt útvonalon közlekedik.
1969.12.21. életbelép a Baross tér új forgalmi rendje.
1970.04.02. üzemzárással megszűnik a 46A.
1970.04.03. a 2-es metró I. szakaszának átadásával a 46-os rövidített útvonalon, az Örs vezér teréig közlekedik.
1981.08.23. az Újszász utcán át Petőfikert, Anilin utcáig közlekedik.
1996.04.30. üzemzárással megszűnik (45-ös váltja ki).
2007.08.21. új járat indul 46-os jelzéssel Újpalota, Nyírpalota út és Rákoskeresztúr városközpont között.
2008.02.04. a 46-os reggeli néhány indulása csak Rákoskeresztúr felé a Gyöngytyúk utca - Ferihegyi út útvonalon közlekedik. Új járat indul 46G jelzéssel a Cinkotai garázs és Rákoskeresztúr városközpont között a Gyöngytyúk utcán át, csak ebben az irányban.
2008.09.06. átszámozás: a 46-os Gyöngytyúk utcát érintő menetei a továbbiakban 146-os, a 46G pedig 146A jelzéssel közlekedik.
2009.08.22. a Helikopter lakótelepig közlekedik a Ferihegyi út - Szabadság utca - Lórinci út - Helikopter út - útvonalon.
2010.04.09. a Rákospalotai határút - Szentmihályi út új csomópont átadása.
2019.03.11.-től 2019.10.31.-ig a Cinkotai út átépítése miatt Újpalota felé a - Cinkotai út - Bökényföldi út - Újszász utca - terelt útvonalon közlekedik.
2020.05.15. a Cinkotai úti felüljáró átadása.