1948.11.08. új járat indul 47-es jelzéssel a Bosnyák tér - Nagy Lajos király útja - Álmos vezér útja - Reményi u. - Szentmihályi út - Füredi u. - Rákosi út - Köztársaság út - Csömöri út - Szlovák út - Árpádföld, Kossuth utca útvonalon.
1948.12.05. csak a Szentmihályi útig közlekedik.
1949.06.19. üzemzárással megszűnik.
1950.07.24. új járat indul 47-es jelzéssel az Újpest, Cérnagyár - Fóti út - Baross u. - Mildenberger u. - Türr István u. - Szent László tér - Kiss Ernő u. - Újpest, OTI Rendelő között.
1950.08.14. a Görgey Artúr utcán át Rákospalota-Újpest vasútállomásig jár.
1950.10.21. a Szilágyi u. - átjáró - Mezőhegyes u. - Ságvári u. (Deák u. - Dózsa György u. - ) útvonalon a Hubay Jenő térig közlekedik. Illetve műszakváltások idején az Egyesült Izzótól indul és a Váci úton át éri el a Fóti utat.
1951.04.29. az Illyés Gyula u. - Rákos út - Arany János u. útvonalon Rákospalota, Kozák térig jár.
1956.10.23. üzemszünet.
1956.12.01. újraindul a 47-es.
1959.12.14. a 47-es mindkét irányban a - Hubay tér - Deák u. - Fő út - útvonalon közlekedik. Új betétjárat indul 47A jelzéssel az Egyesült Izzó és Rákospalota-Újpest vá. között
1961.12.11. a 47-es csak Rákospalota-Újpest vasútállomásig jár a - Görgey Artúr u. - Szilágyi u. ( - Kiss József u. - Görgey Artúr u. - ) útvonalon. A 47A szintén ezen az úvonalon jár és útvonala rövidül, csak Újpest, Cérnagyérig közlekedik.
1971.02.11. a Szilágyi utcai új végállomás átadása.
1977.03.31. üzemzárással megszűnik a 47A. Másnap üzemkezdettel a 47-es a - Fóti út - Megyeri út - Váci út - (Fóti út - ) útvonalon közlekedik.
2008.09.05. üzemzárással megszűnik a 47-es (96-os váltja ki).