50-es, 150-es, 250-es járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

50, 50A, 50B, 50C, 50Y

1949.11.19. új járat indul 50-es jelzéssel a villamosközlekedés segítésére a Nyugati pályaudvar és a Gyöngyösi utca között a Váci úton át csak a reggeli csúcsidőben.

1950.01.14. Újpest, Villamos kocsiszínig közlekedik.

1950.03.13. Újpest, Fóti útig közlekedik.

1953.11.07. átszámozás: az 50-es a továbbiakban U jelzéssel közlekedik.

1953.11.07. új járat indul 50-es jelzéssel Budatétény, Jókai Mór utca és a Ruhagyár között a Jókai u. - Bajcsy-Zsilinszky u. - Terv u. - Bíbic u. - Klauzál u. - Kápolna u. - Jókai u. útvonalon.

1956.10.23. üzemszünet.

1957.01.03. újraindul az 50-es.

1959.06.29. a Jókai Mór u. - Bajcsy Zsilinszky u. - Terv u. - Bíbic u. - Klauzál u. - Csiperke u. - Szabadkai utca útvonalon a Balatoni útig közlekedik.

1966.06.13. a következő új járatok indulnak, részben az 50-es útvonalán, részben a tétényi sorompótól: 50A Budatétény, Jókai Mór utca - Ruhagyár, 50B Budatétényi sorompó - Nagytétényi út - Jókai Mór utca - ... - Ruhagyár, 50Y Budatétényi sorompó - Balatoni út (Szabadkai utca).

1977.01.01. átszámozás: az 50Y a továbbiakban 50C jelzéssel közlekedik.

1985.09.30. üzemzárással megszűnik az 50A és az 50B.

1985.10.01. átszámozás: az 50C a továbbiakban 103-as jelzéssel közlekedik.

1999.09.09. az 50-es a Nagytétényi úton át Budatétény, Camponáig közlekedik.

2008.09.05. üzemzárással megszűnik.

150, 150B, 150E

1989.05.01. új járat indul 150-es jelzéssel Budafok, Törley tér és az Arany János úti lakótelep között.

2008.09.05. üzemzárással megszűnik.

2008.09.06. új járat indul 150-es jelzéssel a 41-es és az 50-es kiváltására a Kosztolányi Dezső tér és Budatétény, Campona között a 41-es útvonalán, majd a Tordai út - Tegzes u. - Kapisztrán u. - Pattantyús u. - Tanitó u. - Balatoni út és tovább az 50-es útvonalán.

2008.09.06. átszámozás: a 41gy a továbbiakban 150E jelzéssel közlekedik, a Kosztolányi Dezső tér helyett Újbuda-központtól indul és mindkét irányban a Bocskai út - Nagyszőlős utca útvonalon közlekedik.

2009.08.22. a 150-es a Nagyszőlős utca - Bocskai út útvonalon Újbuda-központig közlekedik.

2014.03.28. üzemzárással megszűnik a 150E.

2014.03.29. a 4-es metró átadásával a 150-es mindkét irányban betér Kelenföld vá. őrmezői oldalára, viszont nem tér be Kelenvölgybe.

2023.04.01. a 150-es nem tér be a Lomnici utcai fordulóhoz, csak csúcsidőn kívül közlekedik. 150B jelzéssel új járat indul csak csúcsidőben, a 150-es régi útvonalán.

250, 250A, 250B

2004.11.22. új járat indul 250-es jelzéssel a Kosztolányi Dezső tér és Budafok, Törley tér között a 41-es és a 150-es útvonalán.

2008.09.06. a 250-es Budafok felé a Bocskai út - Nagyszőlős utca - útvonalon közlekedik, illetve útvonala a Savoya parkig hosszabbodik. Új betétjárat indul 250A jelzéssel a Savoya Park és az Arany János úti lakótelep között.

2009.08.22. a 250-es a Nagyszőlős utca - Bocskai út útvonalon Újbuda-központig közlekedik.

2014.03.28. üzemzárással megszűnik a 250A.

2014.03.29. a 4-es metró átadásával a 250-es Kelenföld vasútállomásig közlekedik, a Péterhegyi úton át.

2016.06.06. új betétjárat indul 250B jelzéssel Kelenföld vá. és Budafok, Törley tér között.