1950.07.24. új járat indul 53-as jelzéssel a Kosztolányi Dezső tér és a Daróczi út között a Bocskai úton át.
1956.07.02. a Kosztolányi Dezső tér - Bocskai út - Daróczi út - Nagyszőlős u. - Budaörsi út - Sasadi út - Torbágy út - Hóvirág út - Farkasrét, Hó utca útvonalon közlekedik.
1956.07.30. a Bocskai út - Bartók Béla út útvonalon a Móricz Zsigmond körtérig közlekedik (vissza: Fehérvári út - Bocskai út - ).
1956.08.27. új betétjárat indul 53A jelzéssel a Móricz Zsigmond körtér és a Daróczi út között.
1956.10.23. üzemszünet.
1957.01.28. újraindul az 53-as.
1957.09.30. a Bocskai út - Bartók Béla út - Karinthy Frigyes út - Petőfi híd útvonalon a Boráros térig jár.
1957.11.20. a Boráros tér felé a Lágymányosi utca érintésével jár.
1958.03.17. ismét csak a Móricz Zsigmond körtérig jár.
1966.06.17. az M1-M7 bevezető átadásával a Móricz Zsigmond körtér felé a Balatoni út érintésével jár.
1967.06.26. a Móricz Zsigmond körtértől a Karinthy Frigyes út - Bercsényi u. - Bocskai út - Nagyszőlős u. - útvonalon közlekedik, a Daróczi utat a továbbiakban nem érinti.
1977.07.18. a Vásárhelyi utcában közlekedik.
1988.08.16. a Rácz Aladár úti forduló átadása.
1995.05.15. a Bocskai út - Fehérvári út útvonalon közlekedik a Móricz Zsigmond körtér felé.
2007.02.03. a Bocskai úton át Újbuda-központig közlekedik, tengelyben fordulva a Bercsényi utca torkolatánál.
2014.03.29. a 4-es metró átadásával Újbuda felé betér Kelenföld vá. őrmezői oldalára.