1927.07.19. új járat indul 5-ös jelzéssel - az erre közlekedő omnibuszvonal kiváltására - a Ferenc József tér - Lánchíd - Fő u. - Hattyú u. - Széna tér - Lövőház u. - Marczibányi tér útvonalon.
1928.01.30. a Marczibányi tér helyett a - Széna tér - Retek u. - (Dékán u. - Olasz fasor - ) útvonalon a Dékán utcáig közlekedik.
1929.07.01. hosszabb útvonalon, a Szent János kórházig közlekedik (Júlia utca).
1929.11.15. összevonásra kerül a 12-es járattal, így a Vörömarty téren és a Dohány utcán (vissza Wesselényi utca) át az Aréna útig közlekedik.
1930.05.28. az Olasz fasoron, a Pasaréti úton és a Hadapród utcán át a Hidegkúti útig közlekedik.
1931.10.11. csak a Pasaréti térig közlekedik.
1931.10.11. új betétjárat indul 5A jelzéssel a Széna tér és az Aréna út között.
1932.05.04. üzemzárással megszűnik az 5A.
1943.11.08. üzemzárással megszűnik az 5-ös.
1945.08.01. új járat indul 5-ös a Deák tér - Kiskörút - Gellért rakpart - pontonhíd - Attila út - Dózsa György tér - Krisztina körút útvonalon a Széll Kálmán térig. Gyorsjáratként közlekedik, 1945.09.20.-tól előadások végén az Operától indul.
1945.11.18.-tól 1945.11.22.-ig ideiglenesen a Petőfi pontonhídon, illetve a híd lezárásainak idején továbbra is a Ferenc József pontonhídon közlekedik.
1945.12.22.-től 1946.01.06.-ig a Ferenc József pontonhíd helyreállításának idejére csak a Szent Gellért tér és a Széll Kálmán tér között közlekedik.
1946.01.18. az Apponyi tértől a Belvároson és a Kossuth hídon át a Széna térig közlekedik.
1946.03.06. üzemzárással megszűnik az általános üzemanyaghiány miatt.
1946.03.20. újraindul az 5-ös a Blaha Lujza tértől a Nagykörút - Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány utca - Kossuth híd - Bem József utca - Szilágyi Erzsébet fasor útvonalon át a Szent János kórházig.
1946.11.03. üzemzárással megszűnik.
1947.01.20. újraindul az 5-ös, ezúttal azonban csak az Oktogon és a Szent János kórház között, a 12-es betétjárataként.
1947.04.06. új járat indul 5A jelzéssel a Szent János kórház és a Pasaréti tér között.
1947.11.15. üzemzárással megszűnik az 5A.
1947.11.16. az 5-ös ismét a Pasaréti térig közlekedik, Pesten pedig a Szabadság téren, a Vörösmarty téren és a Dohány utcán át az Erzsébet körútig.
1948.02.16. az 5-ös ismét a Dózsa György útig (Dembinszky utca) közlekedik.
1948.02.16. új betétjárat indul 5A jelzéssel a Fogaskerekű Vasút és a Deák Ferenc tér között.
1948.10.10. üzemzárással megszűnik az 5A.
1949.11.21. az 5-ös ismét a Lánchídon át közlekedik, útvonala jelentősen egyszerűsödik.
1950.11.20. kísérleti jelleggel megindul a főváros első gyorsjárata 105-ös jelzéssel a Madách tér és a Pasaréti tér között, mindössze 9 megállóval. November 27-éig csak a reggeli csúcsidőben közlekedik, majd délután is.
1951.01.27. üzemzárással megszűnik az első gyorsjárat.
1953.05.11. új betétjárat indul 5A jelzéssel a Dembinszky utca és a Szent János kórház között. 1953.08.21.-től csak a Hársfa utca és a Moszkva tér között közlekedik.
1956.10.23. üzemszünet.
1956.11.27. újraindul az 5-ös, azonban Pesten csak a Madách térig jár.
1956.12.02. újra a Dembinszky utcáig közlekedik.
1956.12.05. a rendkívüli utasigénybevétel miatt Budán a Pasaréti tér helyett csak a Moszkva térig jár, Pasaréten a 39-es pótolja.
1957.07.15. ismét a Pasaréti térig közlekedik.
1959.09.21. új betétjárat indul 5A jelzéssel a Dembinszky utca és a Szent János kórház között.
1960.02.15. új betétjárat indul 5B jelzéssel a Madách tér és a Moszkva tér között.
1960.02.22. az 5-ös, 5A és 5B a Lánchíd felé az - Engels tér - Október 6. u. - Zrínyi u. - útvonalon közlekedik.
1962.08.04. üzemzárással megszűnik az 5B.
1968.01.01. üzemzárással megszűnik az 5A.
1971.09.01. új gyorsjárat indul 105-ös jelzéssel a Pasaréti tér és a Dembinszky utca között.
1972.12.22. üzemzárással megszűnik a 105-ös.
1972.12.23. a 2-es metró II. szakaszának átadásával az 5-ös útvonala rövidül és jelentősen módosul: a Moszkva tértől a Krisztina körúton és az Attila úton, valamint az Erzsébet hídon át a Március 15. térig közlekedik.
1974.09.02. újraindul a 105-ös gyorsjárat az alapjárat útvonalán.
1977.01.01. átszámozás: a 105-ös a továbbiakban 5gy jelzéssel közlekedik.
1990.08.31. üzemzárással megszűnik az 5gy.
1995.10.03. az 5-ös a Piarista köz helyett az Irányi utcán át közlekedik.
2008.09.06. az 5-ös a Rákóczi út - Thököly út - Mexikói út - Erzsébet királyné útja - Kolozsvár u. - Széchenyi út - Rákos út - Régi Fóti út - Kossuth u. útvonalon át Rákospalota, Kossuth utca végállomásig közlekedik (25-ös és 67V járatok kiváltása).
2013.06.01. a Baross tér új forgalmi rendjének átadása.