1927.07.19. új járat indul 5-ös jelzéssel - az erre közlekedő omnibuszvonal kiváltására a Ferenc József tér - Lánchíd - Fő u. - Hattyú u. - Széna tér - Lövőház u. - Marczibányi tér útvonalon.
1928.01.30. a Marczibányi tér helyett a - Széna tér - Retek u. - (Dékán u. - Olasz fasor - ) útvonalon a Dékán utcáig közlekedik (felhagyott szakaszára a 8-as indul).
1929.07.01. a Szent János kórházig közlekedik (Júlia utca).
1929.11.15. összevonásra kerül a 12-es járattal, így a Vörömarty téren és a Dohány utcán (vissza Wesselényi utca) át az Aréna útig közlekedik.
1930.05.28. az Olasz fasoron, a Pasaréti úton és a Hadapród utcán át a Hidegkúti útig közlekedik.
1931.10.11. csak a Pasaréti térig közlekedik.
1943.11.08. üzemzárással megszűnik.
1945.08.01. új járat indul 5-ös jelzéssel a Deák tér - Kiskörút - Gellért rakpart - pontonhíd - Attila út - Dózsa György tér - Krisztina körút útvonalon a Széll Kálmán térig, gyorsjáratként.
1945.09.20. operai járat indul az 5-ös vonalán, előadások végén az Operától az Andrássy úton, majd az alapjárat útvonalán. Utolsó üzemnap: 1945.12.21.
1945.11.18.-tól 1945.11.22.-ig ideiglenesen a Petőfi pontonhídon, illetve a híd lezárásainak idején továbbra is a Ferenc József pontonhídon közlekedik.
1945.12.22.-től 1946.01.06.-ig a Ferenc József pontonhíd helyreállításának idejére csak a Szent Gellért tér és a Széll Kálmán tér között közlekedik.
1946.01.18. az Apponyi tértől a Belvároson és a Kossuth hídon át a Széna térig közlekedik.
1946.03.06. üzemzárással megszűnik az általános üzemanyaghiány miatt.
1946.03.20. újraindul az 5-ös a Blaha Lujza tértől a Nagykörút - Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány utca - Kossuth híd - Bem József utca - Szilágyi Erzsébet fasor útvonalon át a Szent János kórházig.
1946.11.03. üzemzárással megszűnik.
1947.01.20. újraindul az 5-ös, ezúttal az Oktogon és a Szent János kórház között, a 12-es betétjárataként.
1947.11.16. ismét a Pasaréti térig közlekedik, Pesten pedig a Szabadság téren, a Vörösmarty téren és a Dohány utcán át az Erzsébet körútig.
1947.11.22. operai járat indul az 5-ös vonalán, előadások végén az Operától az Andrássy úton, majd az alapjárat útvonalán a Pasaréti térig és vissza a Récsei garázsba. Utolsó üzemnap: 1948.06.01.
1948.02.16. ismét a Dózsa György útig (Dembinszky utca) közlekedik.
1948.09.28. operai járat indul az 5-ös vonalán, előadások végén az Operától az Andrássy úton, majd az alapjárat útvonalán a Pasaréti térig. Utolsó üzemnap: 1949.06.01.
1949.11.21. ismét a Lánchídon át közlekedik, útvonala jelentősen egyszerűsödik.
1956.10.23. üzemszünet.
1956.11.27. újraindul az 5-ös, azonban Pesten csak a Madách térig jár.
1956.12.02. újra a Dembinszky utcáig közlekedik.
1956.12.05. a rendkívüli utasigénybevétel miatt Budán a Pasaréti tér helyett csak a Moszkva térig jár, Pasaréten a 39-es pótolja.
1957.07.15. ismét a Pasaréti térig közlekedik.
1960.02.22. a Lánchíd felé az - Engels tér - Október 6. u. - Zrínyi u. - útvonalon közlekedik.
1968.05.17.-tól 1972.05.29.-ig a Városligetben tartott vásárok idején legtöbbször a vásárok területéig jár.
1972.12.23. a 2-es metró II. szakaszának átadásával útvonala rövidül és jelentősen módosul: a Moszkva tértől a Krisztina körúton és az Attila úton, valamint az Erzsébet hídon át a Március 15. térig közlekedik.
1995.10.03. a Piarista köz helyett az Irányi utcán át közlekedik.
2008.09.06. a Rákóczi út - Thököly út - Mexikói út - Erzsébet királyné útja - Kolozsvár u. - Széchenyi út - Rákos út - Régi Fóti út - Kossuth u. útvonalon át Rákospalota, Kossuth utcáig közlekedik (25-ös és 67V járatok kiváltása).
2013.06.01. a Baross tér új forgalmi rendjének átadása.