1927.08.20. új járat indul 6-os jelzéssel a Felső Szent Margit-sziget és az Erzsébet tér között, a Margitszigeti Gyógyfürdő Rt.-vel közös üzemeltetésben és a Fővárosi Közmunkák Tanácsának kezelésében.
1928.02.15. útvonala a 15-ös beindítása miatt rövidül, csak a Koháry utcáig közlekedik Pesten. Továbbá a BART kezelésébe kerül.
1932.06.30. átszámozás: a 6-os a továbbiakban 26-os jelzéssel közlekedik.
1933.09.15. új bírósági járat indul 6-os jelzéssel a Markó utca és a Kacsa utca között, a Margit hídon át.
1940.05.15. üzemzárással megszűnik.
1944.02.12. siklópótló járat indul 6-os jelzéssel a Clark Ádám tér és a Dísz tér között.
1944.03.30. üzemzárással megszűnik.
1948.04.05. új járat indul 6-os jelzéssel a Nyugati pályaudvar és Óbuda, Flórián tér között a Margit hídon át, Óbudán körforgalomban.
1949.03.07. Óbudán a Tavasz utca helyett a Kórház utcán át közlekedik.
1950.09.07. a November 7. térig közlekedik.
1951.04.23. a Madách térig közlekedik.
1953.07.27. a 6-os útvonala egyrészt Pesten a Kiskörúton és az Üllői úton át a Nagyvárad térig, másrészt a Szentendrei úton át Óbuda, Miklós utca végállomásig hosszabbodik. Óbudán továbbra is körforgalomban közlekedik.
1953.11.30. új betétjárat indul 6A jelzéssel Madách tér és Óbuda, Miklós utca között.
1954.11.24. átszámozás: a 6A a továbbiakban 60-as jelzéssel közlekedik.
1956.10.23. üzemszünet.
1956.11.21. újraindul a 6-os, azonban Pesten csak a Madách térig. A Kálvin tértől a Baross u. - Diószeghy u. - Orczy út útvonalon a Nagyvárad térig új kiegészítő járat indul 6A jelzéssel.
1956.11.30. a 6-os ismét a Nagyvárad térig jár, de a Boráros téren és a Haller utcán át. 1956.12.08.-tól a Baross utcán és az Orczy úton át.
1957.01.02. a 6A a Deák Ferenc térig közlekedik.
1957.01.11. a 6-os ismét az Üllői úton közlekedik, a 6A jelzése pedig 9A-ra módosul.
1958.09.08. a Nagyvárad téri autóbuszvégállomás átadása.
1963.01.21.-től 1963.11.30.-ig az Astoria aluljáró építése miatt a Kecskeméti utca - Petőfi utca (vissza Váci utca) útvonalon közlekedik.
1963.02.11. Óbudán oda-vissza a - Lajos u. - Pacsirtamező u. - Szentendrei út útvonalon közlekedik.
1970.08.05.-től 1971.10.31.-ig a Ferenc körúti aluljáró építése miatt a - Kálvin tér - Ráday u. - Bakáts tér - Tompa u. - Liliom u. - ( - Futó u. - Horváth Mihály tér - Baross u. - ) útvonalon közlekedik.
1971.11.01. új gyorsjárat indul 106-os jelzéssel az alapjárat útvonalán.
1973.10.08. a 6-os és a 106-os a Nagyvárad tér átépítése miatt az - Üllői út - Gyáli út - Vágóhíd u. - (Üllői út - ) útvonalon közlekedik.
1974.01.20. a 6-os és a 106-os a Népligetig jár.
1974.03.20.-tól 1974.12.06.-ig a Deák téri aluljáró építése miatt a 6-os és a 106-os a - Madách tér - Asbóth u. - Anker köz - ( - Erzsébet tér körbe - ) útvonalon közlekedik.
1974.04.19. a Kálvin tér átépítése miatt a 6-os és a 106-os a - Baross u. - Szabó Ervin tér - Üllői út - Kálvin tér - ( - Kálvin tér - Baross u. - ) útvonalon közlekedik.
1977.01.01. a 3-as metró I. szakasz átadásával együtt a 6-os útvonala az Engels térig rövidül. A 106-os helyett új járat indul 6gy jelzéssel az alapjárat útvonalán.
1977.11.15. a Marx tér átépítése miatt a 6-os és a 6gy a - Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány u. - Szemere u. (Honvéd u.) - Nagykörút - útvonalon közlekedik.
1981.12.31. a 3-as metró II/B szakasz átadásával a 6-os és a 6gy útvonala a Marx térig rövidül, mindkét járat a - Nagykörút - Bajcsy-Zsilinszky út - Alkotmány u. - Szemere u. - Nagykörút - útvonalon közlekedik.
1982.10.26. a 6-os és a 6gy a Szentendrei úton át Óbuda, Bogdáni útig közlekedik.
1983.02.28. üzemzárással megszűnik a 6gy.
1984.04.28. a 6-os a Nyugati pályaudvar mellett létesített új végállomásig közlekedik.
2008.09.06. átszámozás: a 6-os a továbbiakban 206-os jelzéssel közlekedik.