8-as és 108-as járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

8, 8A, 8E, 8gy, 108

1928.01.30. új járat indul 8-as jelzéssel az 5-ös felhagyott szakaszára a Széna tér és a Marczibányi tér között.

1928.04.14. üzemzárással megszűnik.

1928.10.15. új járat indul 8-as jelzéssel a Boráros tértől a Soroksári út - Kikötői főút útvonalon Csepel, Pesti utcáig.

1929.01.10. Csepel, Templom térig közlekedik, mint a SZAÜ első városhatárt átlépő járata.

1930.05.15. Csepel, Szent Imre térig közlekedik.

1932.06.30. átszámozás: a 8-as a továbbiakban 21-es jelzéssel közlekedik.

1933.12.20. új járat indul 8-as jelzéssel az Apponyi tértől az Erzsébet hídon és a Hegyalja úton át a Farkasréti temetőig.

1940.11.16. új betétjárat indul 8A jelzéssel az Apponyi tértől a Gömbös Gyula útig.

1943.06.15. üzemzárással megszűnik a 8-as.

1944.03.12. üzemzárással megszűnik a 8A.

1948.05.31. újraindul a 8-as a régi végállomások között, de a Szabadság hídon át.

1950.09.04. Farkasrét, Törökbálinti útig közlekedik.

1951.07.02. a Hegyalja út - Attila út útvonalon az Alagút utcáig közlekedik.

1951.11.11. újra az Felszabadulás térig jár, de a Lánchídon át.

1953.08.20. ismét a Szabadság hídon át jár.

1953.12.21. Farkasrét, Edvi Illés útig közlekedik.

1955.03.14. Farkasrét, Irhás árokig közlekedik.

1955.07.11. új betétjárat indul 8A jelzéssel a Felszabadulás tér és a Sasadi út között.

1956.10.23. üzemszünet.

1957.04.23. újraindul a 8-as és a 8A.

1960.08.01. a 8-as és a 8A a Madách térig közlekedik a Kiskörúton át.

1964.11.21. a 8-as és a 8A az Erzsébet hídon át a Március 15. térig közlekedik.

1972.01.02. üzemzárással megszűnik a 8A.

1973.09.03. új gyorsjárat indul 108-as jelzéssel a Március 15. tér és a Farkasréti temető között.

1974.09.02. a 108-as Farkasrét, Kis Ferenc térig közlekedik.

1976.11.22. BAH-csomópont átadása.

1977.01.01. átszámozás: a 108-as a továbbiakban 8gy jelzéssel közlekedik.

1983.02.27. üzemzárással megszűnik a 8gy.

1983.02.28. új betétjárat indul 8A jelzéssel a Március 15. tér és Farkasrét, Kis Ferenc tér között.

1990.10.01. a 8A a Törökbálinti út - Gazdagréti út útvonalon át a Gazdagréti térig közlekedik.

1993.10.01. a 8A a Gazdagréti tér után a Gazdagréti út - Rétköz u. - Gazdagréti út - útvonalon körbejárja az egész lakótelepet.

1995.07.31. üzemzárással megszűnik a 8A.

1995.08.01. hosszabb a 8-as: Törökbálinti út - Gazdagréti út útvonalon át a Gazdagréti térig közlekedik.

1995.10.03. a Piarista köz helyett az Irányi utcán át jár.

2008.08.21. a - Kossuth u. - Múzeum krt. - Kálvin tér - (Kecskeméti u. - Károlyi u. - aluljáró - ) útvonalon közlekedik.

2009.05.23. a Rákóczi úton az Urániáig jár.

2014.03.29. a 4-es metró átadásával a 8-as egészen a Bosnyák térig közlekedik, új járat indul 8A jelzéssel a Gazdagréti tér és a Keleti pályaudvar között.

2014.10.03. üzemzárással megszűnik a 8A. Másnap üzemkezdettel a 8-as Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között jár.

2016.06.04. átszámozás: a 8-as a továbbiakban 8E jelzéssel közlekedik, Kelenföld vasútállomástól egészen Újpalota, Nyírpalota útig, Budán alap-, Pesten pedig gyorsjáratként.

108, 108E

2014.03.29. a 4-es metró átadásával új járat indul 108-as jelzéssel a Gazdagréti tér és Kelenföld vasútállomás között.

2014.10.03. üzemzárással megszűnik a 108-as.

2016.06.04. új járat indul 108E jelzéssel a Gazdagréti tér és Újpalota, Nyírpalota út között a Budaörsi úton át, mindkét irányban betérve Kelenföld vasútállomáshoz.