1948.09.27. új járat indul 39-es jelzéssel a Pesti és a Budai Bíróság épülete között a Kossuth hídon át.
1949.03.14. Pesten útvonala a Köztársaság térig hosszabbodik a Bank utcán, a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Kiskörúton át.
1949.04.10. Pesten a Váci utcán (vissza: Petőfi utca) át, Budán pedig egészen a Szent János kórházig közlekedik.
1949.06.13. hosszabb útvonalon a Fiumei útig közlekedik.
1949.11.21. Pesten csak a Vörösmarty térig jár.
1955.10.20. a Kossuth híd forgalomtól való elzárásától a Margit hídon át jár, ekkor még a Belvároson át.
1956.10.23. üzemszünet.
1957.01.11. újraindul a 39-es, de a Moszkva tér és a Pasaréti tér között.
1957.03.11. az 5-ös útvonalán a Madách térig jár.
1957.07.15. a Pasaréti tér helyett ismét csak a Szent János kórházig jár.
1957.11.12. a Kútvölgyi úton át a Virányos útig közlekedik.
1958.02.17. új járat indul F jelzéssel a Nagyvárad tér - Üllői út - Ecseri út - Gyáli út - Füleki u. - Aszódi u. - (Osztag u. - Gyáli út - ) útvonalon az Aszódi úti lakótelephez.
1958.09.08. a Nagyvárad téri autóbuszvégállomás átadása (F).
1958.10.20. a 39-es a Fő utcán és a Margit körúton, valamint a Kútvölgyi út - Szarvas Gábor utca útvonalon a Dániel útig közlekedik.
1959.09.21. a 39-es a Margit hídon közlekedik.
1960.09.18. üzemzárással megszűnik az F járat. Másnap üzemkezdettel a 39-es az Aszódi úti lakótelepig közlekedik a Rákóczi úton, Józsefvároson, az Orczy úton és tovább az F járat útvonalán.
1960.09.19. új betétjáratok indulnak 39A jelzéssel a Dániel út és a Nagyvárad tér, illetve 39B jelzéssel a Dániel út és a Vígszínház között.
1962.07.16. a 39-es és a 39A a - Szerdahelyi u. - Karácsony Sándor u. - Baross u. - Diószegi Sámuel u. - útvonalon közlekedik. Emellett a 39A az Üllői út - Pöttyös u. - Dési Huber u. - Távíró u. - Friss u. ( - Toronyház u. - Ifjúmunkás u. - Pöttyös u. - Üllői út - ) útvonalon a József Attila lakótelepig jár.
1962.08.06. átszámozás: a 39A a továbbiakban 89-es, a 39B pedig 39A jelzéssel közlekedik.
1962.12.10. a 39-es és a 89-es útvonalat és végállomásokat cserél. 39-es: Dániel út - József Attila lakótelep, Napfény utca. 89-es: Pasarét, Rhédey utca - Aszódi utcai lakótelep.
1963.07.22. a 39-es az - Üllői út - Pöttyös u. - Napfény u. - Lobogó u. - (Toronyház u. - Dési Huber u. - Pöttyös u. - ) útvonalon közlekedik.
1966.01.17.-től 1966.10.20.-ig a Blaha Lujza tér átépítésének idejére a 39-es a - Köztársaság tér - Szilágyi u. - Kiss József u. - Hársfa u. - Wesselényi u. - ( - Gyulay u. - Kőfaragó u. - Bérkocsis u. - ) terelt útvonalon jár.
1966.10.21. a 39-es mindkét irányban a - Kiss József u. - Rákóczi út - útvonalon jár.
1970.12.15. a 39A a Vígszínház helyett a Madách térig közlekedik.
1972.12.22. üzemzárással megszűnik a 39A.
1972.12.23. a 2-es metró II. szakaszának átadásával a 39-es a József Attila lakótelep helyett a Moszkva tértől a Krisztina krt. - Alkotás u. - Ráth György u. - Határőr u. (... - Ráth György u. - Kékgolyó u. - Nagyenyed u. - Alkotás u. - ) útvonalon a Goldmark Károly utcáig közlekedik (19-es kiváltása).
1973.09.17. új betétjárat indul 39A jelzéssel a Moszkva tér és a Dániel út között.
1974.01.14. átszámozás: a 39A a továbbiakban 56Y jelzéssel közlekedik. Ugyanettől a naptól a 39-es a Dániel út helyett a Batthyány térig jár a - Moszkva tér - Vérmező út (Krisztina krt.) - Hattyú u. - Batthyány u. (Csalogány u.) - Fő u. (Bem rkp.) útvonalon.
1976.10.04. a Goldmark Károly u. - Tóth Lőrinc u. - Nagyenyed u. - útvonalon jár (tolatásos végállomás felszámolása).
1991.07.01. a Goldmark Károly utca felé a - Krisztina krt. - Csaba u. - Maros u. - Alkotás u. - útvonalon közlekedik.
2020.08.01. mindkét irányban az - Alkotás u. - Maros u. - Csaba u. - Krisztina krt. - útvonalon jár.