45-ös, 145-ös járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

45, 45A, 45Y, B

1948.12.05. új járat indul 45-ös jelzéssel Rákosszentmihály, Köztársaság tér - Köztársaság út - Rákosi út - Batthyány u. - Thököly út - Sashalom, Szabadság út útvonalon.

1949.06.19. üzemzárással megszűnik.

1952.11.22. új járat indul 45-ös jelzéssel a Moszkva tér - Nagykörút - Petőfi híd - Karinthy Frigyes út - Móricz Zsigmond körtér útvonalon.

1956.10.23. üzemszünet.

1957.01.16. újraindul a 45-ös.

1957.12.30. átszámozás: a 40A a továbbiakban B jelzéssel közlekedik (Móricz Zsigmond körtér - Budaörsi repülőtér).

1958.10.20. a 45-ös Petőfi híd - Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Alkotás u. - Krisztina krt. útvonalon a Moszkva tér és a Moszkva tér között jár, mindkét irányban megtéve a teljes nagykörúti kört.

1959.12.28. a B a Repülőtéri út - Kamaraerdei út útvonalon Kamaraerdő, Kolozsvári utcáig jár.

1960.09.12. a 45-ös végállomása a Karolina úthoz kerül.

1960.04.11. a B a Kamaraerdőben átadott új fordulóig közlekedik.

1960.08.20. a B a - Budaörsi út - Nagyszőlős u. - Bocskai út - Kosztolányi Dezső tér ( - Bartók Béla út - Hamzsabégi út - ) útvonalon közlekedik.

1961.04.01. átszámozás: a 45-ös a továbbiakban 12-es jelzéssel közlekedik.

1961.08.21. átszámozás: a B a továbbiakban 45-ös jelzéssel közlekedik. Új betétjárat indul 45A jelzéssel a Kosztolányi Dezső tér és a Budaörsi repülőtér között.

1964.06.21. üzemzárással megszűnik a 45A.

1964.06.22. átszámozás: a 45-ös a továbbiakban 87-es jelzéssel közlekedik. Ugyanezen a napon új járat indul 45-ös jelzéssel a Madách tértől a 44-es útvonalán, majd a Kerepesi úton, a Bökényföldi úton és az Újszász utcán át Petőfikert, Dózsa György utcáig.

1966.01.17.-től 1966.10.20.-ig a Blaha Lujza tér átépítésének idejére a - Rákóczi út - Hársfa u. - Wesselényi u. - (Dohány u. - Rózsák tere - Huszár u. - Rákóczi út - ) terelt útvonalon közlekedik.

1968.03.07.-től 1968.07.28.-ig a Baross tér átépítésének idejére a - Kerepesi út - Lóvásár u. - Mosonyi u. - Légszesz u. - Köztársaság tér - Luther u. - Rákóczi út - … - (Dohány u. - Rottenbiller u. - ) terelt útvonalon közlekedik.

1968.07.29.-től 1969.04.08.-ig a Baross téri aluljáró és a felüljáró építése miatt a - Légszesz u. - Berzsenyi u. - ... - (Síp u. - Rákóczi út - Baross tér - Kerepesi út - ) terelt útvonalon közlekedik.

1969.04.09.-től 1969.12.01.-ig a Kerepesi út átépítésének idejére a belváros felé a - Kerepesi út - Hungária krt. - Stefánia út - Thököly út - terelt útvonalon közlekedik.

1969.12.01. az - Újszász u. - Somkút u. - Vidámvásár u. - Batthyány u. útvonalon Cinkota, Kultúrházig közlekedik.

1969.12.21. életbelép a Baross tér új forgalmi rendje.

1970.04.03. a 2-es metró I. szakaszának átadásával a 45-ös csak az Örs vezér teréig közlekedik, útvonala: Füredi út - Nagy Lajos király útja - Kerepesi út - tovább eredeti. Új járat indul 45Y jelzéssel Cinkota, gyógyszertár és az Örs vezér tere között csak reggel és csak befele irányban.

1972.12.01. a 45-ös a - Batthyány u. - Gazdaság út - Georgina u. - Vidámvásár u. - útvonalon jár.

1977.01.01. átszámozás: a 45Y a továbbiakban 145-ös jelzéssel közlekedik.

1996.05.01. a 45-ös a 46-os pótlására a - Veres Péter út - Hősök fasora - Újszász út - útvonalon közlekedik.

145-ös

1977.01.01. átszámozás: a 45Y a továbbiakban 145-ös jelzéssel közlekedik.

1981.01.31. üzemzárással megszűnik.

1981.12.19. új járat indul 145-ös jelzéssel a Békásmegyer, Újmegyeri tér - Hatvany u. - Hadrianus u. - Madzsar u. - Juhász Gyula u. - Hatvany u. - Pünkösdfürdő u. - Madzsar u. - Hadrianus u. - Újmegyeri tér útvonalon.

2008.09.05. üzemzárással megszűnik.