51-es, 151-es, 251-es járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

51, 51A, 51B

1949.05.02. új járat indul 51-es jelzéssel Csepel, Szent Imre tér és az Új köztemető között (MÁVAUT 231-es járatának átvétele).

1950.12.23. mindkét irányban a kispesti Hunyadi úton át közlekedik.

1953.10.19. az 51-es a Kossuth utca - Széchenyi utca útvonalon Csepel, Kikötő útig közlekedik. Új betétjárat indul 51A jelzéssel Csepel, Kikötő út és Kispest, Kossuth tér, illetve 51B jelzéssel Kispest, Kossuth tér és a Városszéli sorompó között.

1955.04.24. üzemzárással megszűnik az 51B.

1955.04.25. az 51-es Csepel, Tanácsház tér és a Zalka Máté tér között közlekedik, az 51A pedig az 51B útvonalán.

1955.08.28. üzemzárással megszűnik az 51A (68-as beindítása).

1955.09.26. az 51-es a Zalka Máté téren túl a Salgótarjáni útig közlekedik a Mázsa téren és a Pongrác úton át.

1956.10.23. üzemszünet.

1956.11.27. újraindul az 51-es.

1959.05.18. Csepelről ismét csak a Zalka Máté térig közlekedik, útvonala: - Korponai u. - Állomás u. - Hölgy u. - (körforgalom - Vaspálya u. - ).

1970.08.11. a Nagysándor József utcánál a HÉV felett átívelő új felüljáró átadása (RUB híd).

1974.06.09. Kőbánya városközpont építése miatt a Vaspálya u. - Kőrösi Csoma út - Halom u. - Állomás u. - (Korponai u. - Vaspálya u. - ) útvonalon Kőbánya, Állomás utcáig közlekedik.

1976.04.15. a Vasgyár utcai MÁV átjáró elkerülése érdekében Kőbánya, Mázsa térig közlekedik a Hunyadi u. - Ady Endre út - Ferde u. - Üllői út - Száva u. - Basa u. - Kőér u. - Barabás u. - (Mázsa u. - Barabás u. - Kőér u. - Basa u. - Száva u. - Üllői út - Ferde u. - ) útvonalon.

1978.12.27. mindkét irányban a Sibrik Miklós úti felüljárón át jár, Kőbányán pedig újabb terelő útvonalon: - Hunyadi u. - Üllői út - Simonyi u. - Bartók Béla u. - felüljáró - Gyömrői út - Korponai u. ( - Liget u. - Füzér u. - Állomás u. - Halom u. - Bolgár u. - Gyömrői út - felüjáró - Szabó Ervin u. - Kossuth tér - Hunyadi u. - ).

1979.11.07. a csepeli át- és felüljáró átadása.

1983.04.06. Kőbánya városközpont új végállomás átadása, mindkét irányban a Vaspálya utca - Korponai utca útvonalon közlekedik.

1983.04.16. Csepel, Tanácsház tér új végállomás átadása.

1985.11.13. a Sibrik Miklós úti felüljáró felé a Hunyadi u. - Ady Endre u. - Kisfaludy u. - Simonyi u. - tovább eredeti, a felüljárótól pedig a Kossuth tér - Báthory u. - Ady Endre u. - Hunyadi u. - tovább eredeti útvonalon közlekedik.

1986.06.30. a Nagysándor József utca M5 bevezető feletti felüljárójának átadása.

1989.06.30.-tól 1990.09.16.-ig mindkét irányban a Nagysándor u. - Baross u. - Topánka u. útvonalon jár (RUB híd átépítése).

2008.09.05. üzemzárással megszűnik az 51-es. Másnap üzemkezdettől a teljes üzemidőben közlekedő 151-es váltja ki.

151-es

2001.09.03. új járat indul 151-es jelzéssel Kőbánya városközpont és Csepel, Határ utca között az 51-es és a 48-as útvonalán.

2005.06.16. Kőbánya felé a Szent Imre téri HÉV megálló érintésével közlekedik.

2008.09.06. teljes üzemidőben közlekedik, Kőbánya felé a Szent István út - II. Rákóczi Ferenc út útvonalon.

251, 251A, 251E

2008.09.06. új járat indul 251-es jelzéssel Budafok, Törley tér és a Vincellér úti forduló között.

2009.08.24. a Törley tér helyett a Városház térig közlekedik.

2013.10.21. a Hittérítő út - Tegzes u. - Kapisztrán u. - Pattantyús u. - Tanító u. - Balatoni út útvonalon a Memento parkig jár.

2015.03.15. a 251-es a Savoya park - Vincellér út - Kelenföld vá. útvonalon közlekedik. Új betétjárat indul 251A jelzéssel Kelenföld vá. és Budafok, Városház tér között.

2023.04.01. új járat indul 251E jelzéssel Kelenföld vá. és Budafok, Városház tér között a 251A útvonalán.