54-es, 154-es, 254-es járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

54, 54A, 54B, 54C, 54Egy, 54gy, 54Y, 154, 154E

1953.10.05. új járat indul 54-es jelzéssel a Nagyvárad tér - Üllői út - Ady Endre út - Pannónia u. - Nádasdy u. - Vas Gereben u. - Kispest, Áchim András utca útvonalon.

1954.08.01. a végállomástól a Vas Gereben u. - Szegfű u - Hofherr u. - Ady Endre u. - Endresz u. - Szegfű u. - Vas Gereben u. - körforgalmú útvonalon közlekedik.

1956.10.23. üzemszünet.

1957.04.03. újraindul az 54-es, azonban a Boráros tér - Soroksári út - Illatos út - Hungária krt. - Pannónia u. - Nádasdy u. - Vas Gereben u. - Nagykőrösi út - Gyál, Tanácsháza útvonalon. Új betétjárat indul 54A jelzéssel Kispest, Oláh Sándor utcáig az alapjárat útvonalán és a Vas Gereben utcán át.

1957.07.29. az 54A az 54-es korábbi kispesti körforgalmát is érinti.

1958.04.30. a Boráros téri régi végállomás átadása, az 54-es és az 54A a Szamuely utca érintése nélkül jár.

1959.04.13. új járat indul 54B jelzéssel a Pestimre felső vá. - Ady Endre u. - Nemes u. - Nagykőrösi út - Gyál, Tanácsháza útvonalon.

1959.04.14. az 54-es csak Pestimre, Dózsa György útig közlekedik.

1959.07.13. átszámozás: az 54B a továbbiakban 94-es jelzéssel közlekedik.

1961.07.03. átszámozás: az 54A a továbbiakban 54Y jelzéssel közlekedik.

1963.07.22. az 54-es a Dózsa György úton át Pestimre, Ültetvény utcáig közlekedik.

1964.08.03. új betétjáratok indulnak az alapjárat útvonalán 54A jelzéssel a Boráros tér és a Használtcikk piac, illetve 54B jelzéssel a Boráros tér és a Nagykőrösi út között.

1967.03.20. új betétjárat indul 54C jelzéssel a Boráros tér és Pestimre, Dózsa György út között.

1968.09.22. üzemzárással megszűnik az 54C. Másnap üzemkezdettől az 54A Pestimre, Dózsa György útig közlekedik, az 54B pedig a Vas Gereben u. - Zalaegerszeg u. - Garázs u. - (Nádasdy u. - ) útvonalon Kispest, Hullay Jenő utcáig.

1969.12.01. új gyorsjárat indul 154-es jelzéssel a Boráros tér és Pestimre, Dózsa György út között a Soroksári út - Illatos út - Nagykőrösi út - Felleg u. - Bocskai u. - (Dózsa György út - ) útvonalon.

1971.10.18. a végállomási hurok átadása az Ültetvény utcánál.

1972.01.02. üzemzárással megszűnik az 54A és az 54B (54-es csuklósítása).

1973.09.03. új expresszjárat indul 154E jelzéssel a Boráros tér és Pestimre, Dózsa György út között, megállás nélkül.

1977.01.01. átszámozás: az 54Y a továbbiakban 154-es, a 154-es 54gy, a 154E pedig 54Egy jelzéssel közlekedik.

1980.03.30. 3-as metró II/A szakaszának átadásával az 54-es végig a Nagykőrösi úton jár, nem érinti a Nádasdy utcát. Az 54Egy pedig a Nagykőrösi út - Határ út útvonalon Kispest, Határ út metróállomáshoz közlekedik.

1983.01.25. a mai Boráros téri végállomás átadása.

1983.07.11. az 54Egy Kispest, Határ út felé a Távíró utca érintésével jár.

1985.11.22. M5 bevezető átadása, a Nagykőrösi út mai forgalmi rendjének életbe léptetése.

1990.09.02. üzemzárással megszűnik az 54Egy. Másnap üzemkezdettől az 54gy az 54Egy útvonalán közlekedik (Kispest, Határ út - Pestimre, Dózsa György út).

2006.09.30. üzemzárással megszűnik az 54gy.

2006.10.01. az 54-es csúcsidőn kívül Pestimre, Bocskai utca érintésével jár.

2010.05.01. az 54-es a továbbiakban nem érinti Pestimre, Bocskai utca vonalközi végállomást.

2020.09.01. napközben a Péterimajori bekötőút - Majori út útvonalon a Víztorony térig jár.

2022.09.01. Boráros téri végállomási rend módosítása.

154, 154A, 154B

1977.01.01. átszámozás: az 54Y a továbbiakban 154-es jelzéssel közlekedik.

1980.03.30. 3-as metró II/A szakaszának átadásával Kispest, Határ úttól indul és a Pannónia u. - Nádasdy u. - Vas Gereben u. - Szegfű u. - Hofherr u. - (Ady Endre u. - Traktor u. - ) útvonalon közlekedik.

1983.07.11. Kispest, Határ úttól a Ferde u. - Ady Endre út - Álmos u. - Pannónia út ( - Pannónia út - Baross u. - Mátyás király utca - Üllői út - ) - Nádasdy u. - Hofherr u. - (Ady Endre út - Vas Gereben u. - Nádasdy u. - ) útvonalon közlekedik.

1989.10.01. Kispest belső része helyett a Határ úton és a Nagykőrösi úton át jár, változatlan végállomások között.

2005.12.01. a 154-es Soroksár, Auchan áruházig közlekedik. Új betétjáratok indulnak 154A jelzéssel a Határ út és az Auchan között kispesti betérés nélkül, illetve 154B jelzéssel a Határ út és a Használtcikk piac között.

2008.09.05. üzemzárással megszűnik a 154-es, a 154A és a 154B.

2014.09.01. új járat indul 154-es jelzéssel a Gazdagréti tér és az Infopark között, javarészt a 153-as útvonalán.

2016.06.06. a 154-es Újbuda-központ és a Gazdagréti tér között jár, a Nagyszőlős utcán át, őrmezői betéréssel. Új járat indul 154B jelzéssel csak reggel és csak Gazdagrét felől az Infoparkig.

2019.09.13. üzemzárással megszűnik a 154B.

2019.09.16. a 154-es a Budapartig jár az - Október 23. u. - Pázmány Péter sétány - Dombóvári út - Budafoki út - Október 23. u. - útvonalon. Peremidőszakban csak Újbuda-központig közlekedik.

Alacska-busz, 254E, 254gy, 254M

2000.08.28. új gyorsjárat indul Alacska-busz jelzéssel a Népliget - Ligeti krt. - Könyves Kálmán krt. - Gyáli út - Nagykőrösi út - Nemes u. - Alacskai úti lakótelep útvonalon.

2007.04.10. átszámozás: az Alacska-busz a továbbiakban 254gy jelzéssel közlekedik.

2008.08.21. átszámozás: a 254gy a továbbiakban 254E jelzéssel közlekedik. Reggel a Népliget, délután a lakótelep felé érinti a Tölgy utcai megállót is, tovább közlekedik a Nemes utcán.

2017.11.07. a 254E az Alacskai út felé az Ecseri út érintésével jár.

2019.04.03. átszámozás: a 254E ideiglenesen, a 3-as metró déli szakaszának pótlása miatt 254M jelzéssel, egészen a Nagyvárad térig közlekedik.

2020.11.02. a Nagyvárad tér helyett a Boráros térre közlekedik az 54-es útvonalán.

2022.05.16. átszámozás: a 254M ismét 254E jelzéssel a Népligetig közlekedik.

2022.09.01. új járat indul 254M jelzéssel a Boráros tér és az Alacskai úti lakótelep között.

2023.03.06. átszámozás: a 254M a továbbiakban 255E jelzéssel közlekedik.