1953.10.05. új járat indul 54-es jelzéssel a Nagyvárad tér - Üllői út - Ady Endre út - Pannónia u. - Nádasdy u. - Vas Gereben u. - Kispest, Áchim András utca útvonalon.
1954.08.01. a végállomástól a Vas Gereben u. - Szegfű u - Hofherr u. - Ady Endre u. - Endresz u. - Szegfű u. - körforgalmú útvonalon közlekedik.
1956.10.23. üzemszünet.
1957.04.03. újraindul az 54-es, azonban a Boráros tér - Soroksári út - Illatos út - Hungária krt. - Pannónia u. - Nádasdy u. - Vas Gereben u. - Nagykőrösi út - Gyál, Tanácsháza útvonalon. Új betétjárat indul 54A jelzéssel Kispest, Oláh Sándor utcáig az alapjárat útvonalán és a Vas Gereben utcán át.
1957.07.29. az 54A az 54-es korábbi kispesti körforgalmát is érinti.
1958.04.30. a Boráros téri régi végállomás átadása, az 54-es és az 54A a Szamuely utca érintése nélkül jár.
1959.04.13. új járat indul 54B jelzéssel a Pestimre felső vá. - Ady Endre u. - Nemes u. - Nagykőrösi út - Gyál, Tanácsháza útvonalon.
1959.04.14. az 54-es csak Pestimre, Dózsa György útig közlekedik.
1959.07.13. átszámozás: az 54B a továbbiakban 94-es jelzéssel közlekedik.
1961.07.03. átszámozás: az 54A a továbbiakban 54Y jelzéssel közlekedik.
1963.07.22. az 54-es a Dózsa György úton át Pestimre, Ültetvény utcáig közlekedik.
1964.08.03. új betétjáratok indulnak az alapjárat útvonalán 54A jelzéssel a Boráros tér és a Használtcikk piac, illetve 54B jelzéssel a Boráros tér és a Nagykőrösi út között.
1967.03.20. új betétjárat indul 54C jelzéssel a Boráros tér és Pestimre, Dózsa György út között.
1968.09.22. üzemzárással megszűnik az 54C. Másnap üzemkezdettől az 54A Pestimre, Dózsa György útig közlekedik, az 54B pedig a Vas Gereben u. - Zalaegerszeg u. - Garázs u. - (Nádasdy u. - ) útvonalon Kispest, Hullay Jenő utcáig.
1969.12.01. új gyorsjárat indul 154-es jelzéssel a Boráros tér és Pestimre, Dózsa György út között a Soroksári út - Illatos út - Nagykőrösi út - Felleg u. - Bocskai u. - (Dózsa György út - ) útvonalon.
1971.10.18. a végállomási hurok átadása az Ültetvény utcánál.
1972.01.02. üzemzárással megszűnik az 54A és az 54B (54-es csuklósítása).
1973.09.03. új expresszjárat indul 154E jelzéssel a Boráros tér és Pestimre, Dózsa György út között, megállás nélkül.
1977.01.01. átszámozás: az 54Y a továbbiakban 154-es, a 154-es 54gy, a 154E pedig 54Egy jelzéssel közlekedik.
1980.03.30. 3-as metró II/A szakasz átadásával az 54-es végig a Nagykőrösi úton jár, nem érinti a Nádasdy utcát a továbbiakban. Az 54Egy pedig a Nagykőrösi út - Határ út útvonalon Kispest, Határ út metróállomáshoz közlekedik.
1983.01.25. a mai Boráros téri végállomás átadása.
1983.07.11. az 54Egy Kispest, Határ út felé a Távíró utca érintésével jár.
1985.11.22. M5 bevezető átadása, a Nagykőrösi út mai forgalmi rendjének életbe léptetése.
1990.09.02. üzemzárással megszűnik az 54Egy. Másnap üzemkezdettől az 54gy az 54Egy útvonalán közlekedik (Kispest, Határ út - Pestimre, Dózsa György út).
2006.09.30. üzemzárással megszűnik az 54gy.
2006.10.01. az 54-es csúcsidőn kívül Pestimre, Bocskai utca érintésével jár.
2010.05.01. az 54-es a továbbiakban nem érinti Pestimre, Bocskai utca vonalközi végállomást.
2020.09.01. napközben a Péterimajori bekötőút - Majori út útvonalon a Víztorony térig jár.
2022.09.01. Boráros téri végállomási rend módosítása.