7-es és 107-es járatcsalád története

A járatok az alábbi csoportokban jelennek meg:

7, 7A, 7C, 7E, 7G 7gy

1927.06.05. új járat indul 7-es jelzéssel a Bécsi úti villamos végállomás és az Óbudai temető között.

1929.08.16. egészen Óbuda, Fő térig jár. Útvonala: Szentendrei u. (Laktanya u.) - Miklós tér - Raktár u. - Vörösvári út - Bécsi út - Óbudai temető.

1930.09.26. ismét csak a Bécsi úti villamos végállomásig közlekedik.

1933.12.15. üzemzárással megszűnik, másnaptól a főváros első trolijárata váltja ki.

1936.05.01. új járat indul 7-es jelzéssel az Eskü tértől a Rákóczi úton át a Keleti pályaudvarig a villamosközlekedés segítésére.

1936.11.30. az Erzsébet híd - Fő u. - Bem József u. - Margit krt. - Keleti Károly u. útvonalon a Bimbó útig közlekedik.

1936.12.07. a Thököly úton át a Hungária körútig közlekedik.

1941.10.16. üzemzárással megszűnik.

1946.09.11. trolipótló járat indul 7-es jelzéssel a Vörösvári út és az Óbudai temető között.

1947.02.02. átszámozás: a 7-es a továbbiakban T jelzéssel közlekedik.

1947.02.03. újraindul a Rákóczi úti 7-es járaton a forgalom, a Hungária körúttól azonban a Móricz Zsigmond körtérig közlekedik a Váci utcán (Kecskeméti utca), a Szabadság hídon és a Bartók Béla úton át.

1947.11.16. a Bartók Béla úton és a Bocskai úton át a Karolina köröndig közlekedik.

1948.07.12. a zuglói halálsorompó megszüntetésével útvonala a Bosnyák térig hosszabbodik.

1949.06.13. új betétjárat indul 7A jelzéssel a Bosnyák tér és a Kosztolányi Dezső tér között.

1950.07.23. üzemzárással megszűnik a 7A. Másnap üzemkezdettel a 7-es útvonala a Kosztolányi Dezső térig rövidül.

1951.05.15. a 7-es mindkét irányban a - Rákóczi út - Károlyi u. - Kecskeméti u. - Vámház krt. - útvonalon közlekedik.

1956.10.23. üzemszünet.

1956.12.17. újraindul a 7-es.

1959.08.10. átszámozás: a Zugló, Öv utca és a Szent Imre kórház között közlekedő 92-es jelzése 7C-re módosul, útvonala pedig a Bartók Béla úton át az Etele térig hosszabbodik.

1960.08.29. a 7-es a továbbiakban az Etele tér és Zugló, Öv utca, a 7C pedig a Bosnyák tér és a Kosztolányi Dezső tér között közlekedik.

1960.09.19. a 7-es és a 7C Buda felé a - Ferenciek tere - Kígyó u. - Váci u. - Vámház krt. - útvonalon közlekedik.

1962.10.01. megszűnik a tolatásos végállomás az Öv utcánál, a 7-es a továbbiakban a - Szugló u. - Cinkotai út - Paskál u. - Öv u. - (Egressy út - Cinkotai út - Szugló u. - ) útvonalon jár.

1963.02.04.-től 1963.11.30.-ig az Astoria aluljáró építése miatt a 7-es és a 7C Buda felé a - Rákóczi út - Szentkirályi u. - Bródy Sándor u. - Kiskörút - (vissza - Kálvin tér - Múzeum u. - Puskin u. - ) útvonalon közlekedik.

1963.12.01. a 7-es és a 7C mindkét irányban a - Kossuth utca - Károlyi u. - Kecskeméti u. - Vámház krt. - útvonalon jár.

1964.08.24. a 7C a - Bácskai u. - Telepes u. - Lőcsei út - (Thököly út - ) útvonalon a Bosnyák térig közlekedik.

1964.11.21. a 7-es és a 7C mindkét irányban az Erzsébet hídon át közlekedik.

1966.01.17.-től 1966.10.20.-ig a Blaha Lujza tér átépítésének idejére a 7-es és a 7C Buda felé az - Alsó Erdősor u. - Dohány u. - Nyár u. - (vissza - Gyulay u. - Kőfaragó u. - Bérkocsis u. - Köztársaság tér - Luther u. - ) útvonalon közlekedik.

1968.03.07.-től 1968.07.28.-ig a Baross tér átépítésének idejére a 7-es és a 7C Buda felé a - Thököly út - Fiumei út - Légszesz u. - Luther u. - (vissza - Nyár u. - Dohány u. - Rottenbiller u. - ) útvonalon közlekedik.

1968.10.14. a 7C hosszabb útvonalon, a Bartók Béla úton és a Tétényi úton át a Bornemissza térig közlekedik.

1969.12.21. életbelép a Baross tér új forgalmi rendje.

1970.04.03. a 2-es metró I. szakaszának átadásával a 7-es a - Thököly út - Stefánia út - Egressy út - Róna u. - Szugló u. - útvonalon közlekedik.

1971.09.30. üzemzárással megszűnik a 7-es.

1972.12.23. a 2-es metró II. szakaszának átadásával új járat indul 7A jelzéssel a Bornemissza tér és a Keleti pályaudvar között.

1976.01.01. a mai Bosnyák téri végállomás átadása, a 7C mindkét irányban a - Thököly út - Csömöri út útvonalon közlekedik.

1977.01.01. átszámozás: a 7C a továbbiakban 7-es, a 107-es pedig 7gy jelzéssel közlekedik.

1983.08.01. a 7A a Tétényi úton és a Sáfrány utcán át Albertfalva, Forgalmi utcáig jár.

1997.11.12. Etele téri új végállomás átadása (7gy).

2005.12.02. üzemzárással megszűnik a 7A. Másnap üzemkezdettel a 7-es Albertfalva, Forgalmi utcáig közlekedik.

2008.08.21. átszámozás: a 7gy a továbbiakban 7E jelzéssel közlekedik.

2013.06.01. a Baross tér új forgalmi rendjének átadása mellett a 7-es és a 7E Újpalota, Nyírpalota útig közlekedik, 7A jelzéssel új betétjárat indul a Bosnyák tér és a Bornemissza tér között.

2013.06.03. átszámozás: a 173G a továbbiakban 7G jelzéssel közlekedik.

2014.03.28. üzemzárással megszűnik a 7A.

2014.03.29. a 4-es metró átadásával a 7E útvonala rövidül, csak a Blaha Lujza térig közlekedik.

107, 107E

1971.10.01. új gyorsjárat indul 107-es jelzéssel a 7-es alapjárat útvonalán.

1972.03.27. a - Bartók Béla út - Tétényi út - Etele út útvonalon közlekedik.

1972.12.23. a 2-es metró II. szakaszának átadásával útvonala rövidül, csak az Etel tér és a Bosnyák tér között jár a 7C útvonalán.

1976.01.01. a mai Bosnyák téri végállomás átadása, mindkét irányban a - Thököly út - Csömöri út útvonalon közlekedik.

1977.01.01. átszámozás: a 107-es a továbbiakban 7gy jelzéssel közlekedik.

2013.06.01. átszámozás: a 173E a továbbiakban 107E jelzéssel közlekedik.

2014.03.29. a 4-es metró átadásával a 107E jelzése 107-esre változik, de Pesten továbbra is gyorsjáratként közlekedik. Útvonala módosul, az Etele tér helyett a Bornemissza térhez jár.

2016.06.03. üzemzárással megszűnik a 107-es.

2022.11.19. új járat indul 107-es jelzéssel a Keleti pályaudvar és a Budapart között az Erzsébet hídon át.