1928.03.20. új járat indul 9-es jelzéssel a Krisztina tér és a Szent János kórház kórház között az Attila úton és a Városmajor utcán át. 1928.09.11.-től csak a Déli vasútig közlekedik.
1928.11.05. üzemzárással megszűnik.
1929.06.15. új járat indul 9-es jelzéssel a Rozgonyi utcától a Gyáli úton át az Ecseri útig.
1929.11.24. üzemzárással megszűnik.
1931.02.28. új járat indul 9-es jelzéssel a Kálvin tér és a Mechwart liget között a Belvároson, a Lánchídon és a Fő utcán át.
1931.10.17. hosszabb a 9-es: a 17-es részleges kiváltására a Mész utcán és a Bimbó úton át a Szemlőhegy utcáig közlekedik.
1931.10.25. hosszabb útvonalon, a Baross utcán és a Mátyás utcán át a Mátyás térig közlekedik.
1932.07.01. hosszabb útvonalon, a Fiumei úti OTI székházig közlekedik.
1934.01.01. rövidebb a 9-es: a 11-es beindítása miatt csak a Mechwart ligetig jár.
1936.11.30. rövidebb a 9-es: a 7-es útvonalának meghosszabbítása miatt csak a Vörösmarty térig jár.
1938.06.20. hosszabb a 9-es: a 4-es kiváltására a Sashegyi útig közlekedik a Lánchídon és a Győri úton át.
1943.03.21. üzemzárással megszűnik.
1948.09.01. új járat indul 9-es jelzéssel a Zalka Máté tér és a József körút között a Kőbányai úton és a Baross utcán át.
1948.09.27. hosszabb útvonalon, egyrészt a Baross utcán át a Kálvin térig, valamint a Kőrösi Csoma Sándor úton át a Szent László térig jár.
1949.01.31. a Vörösmarty térig közlekedik.
1956.10.23. üzemszünet.
1956.11.19. újraindul a 9-es, azonban csak a Pataki István tér és a Mátyás tér között.
1956.11.27. a József körútig közlekedik.
1956.12.16. eredeti útvonalon.
1957.01.11. a 6A jelzése 9A-ra módosul (Nagyvárad tér - Deák Ferenc tér).
1957.02.21. megszűnik a 9A.
1963.02.04. a 9-es mindkét irányban a Baross utca - Kiskörút útvonalon közlekedik.
1964.11.16. új járat indul 9A jelzéssel a Kőbányai Egészségház és a Horváth Mihály tér között.
1964.11.23. megszűnik a 9A.
1970.09.01. új gyorsjárat indul 109-es jelzéssel a Pataki István tér és a Vörösmarty tér között, az alapjárat útvonalán.
1973.12.03. a Kálvin tér átépítése és a trolik rossz műszaki állapota miatt 9Y jelzéssel új járat indul az Orczy tér és a Curia utca között.
1974.03.20.-tól 1974.12.06.-ig a Deák téri aluljáró építése miatt a 9-es és a 109-es a Vörösmarty tér - Deák Ferenc u. - Bécsi u. - Engels tér - Bajcsy-Zsilinszky út - ( - Madách tér - Asbóth u. - Anker köz - Engels tér - ) terelt útvonalon közlekedik.
1974.04.19. a Kálvin téri aluljáró építése miatt a 9-es és a 109-es a Pataki István tér felől a - Baross u. - Szabó Ervin tér - Üllői út - Kálvin tér - ( - Kálvin tér - Baross u. - ) útvonalon, a 9Y pedig teljesen megváltozott útvonalon a Váci utca 41/A-ig közlekedik az Orczy tértől.
1975.01.02. a 109-es gyorsjárat a Vörösmarty tér helyett csak a Madách térig közlekedik.
1976.11.06. a 9Y az Orczy tér felől az - Üllői út - Kecskeméti u. - Papnövelde u. - Veres Pálné u. - Duna u. ( - Váci u. - ) útvonalon a Duna utcáig jár.
1977.01.01. a 3-as metró I. szakasz átadásával együtt a 9-es útvonala a Madách térig rövidül. A 9Y a továbbiakban 109-es, a 109-es pedig 9gy jelzéssel közlekedik.
1982.05.03. Kőbánya városközpont új végállomás átadása.
1990.08.31. üzemzárással megszűnik a 9gy.
2010.08.04. a Baross utca Kálvin tér előtti szakaszának lezárása miatt módosul a 9-es útvonala.
2013.05.01. a 9-es teljes üzemidőben Kőbánya alsó vasútállomás és Óbuda, Bogdáni út között közlekedik.
2016.01.16. Kőbánya alsó vasútállomás felé a Teréz körút - Bajcsy-Zsilinszky út útvonalon közlekedik (vissza változatlanul a Podmaniczky utcán).